امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
نشانه ‏هاى قدرت در عصر ظهور

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

نشانه ‏هاى قدرت در عصر ظهور

خداوند بزرگى كه خالق ميلياردها كهكشان و سحابى مى‏ باشد، آن چنان قدرت‏ عظيم خود را در سراسر جهان آشكار مى ‏سازد كه به خوبى حق بودن مسأله‏ قيام حضرت بقيّة الله ارواحنا فداه روشن و بديهى مى شود.
جلوه ‏گر شدن نشانه ‏هاى مهمّ قدرتِ عظيم الهى در عصر ظهور به گونه ‏اى‏ خواهد بود كه قبل از آن در طول تاريخ براى مردمان آشكار نشده و كسى ازآنها آگاهى نداشته است. پيدايش نشانه‏ هاى قدرت نه تنها در سراسر گيتى و درهمه آفاق جهان رخ مى‏ دهد؛ بلكه در وجود انسان ها نيز جلوه ‏گر مى‏ شود.
پيدايش نشانه‏ ها و جلوه‏ گر شدن حوادث شگفت ‏انگيز در جهان براى هدفى‏ بسيار مهمّ انجام مى‏ گيرد.
آيا مى ‏دانيد آن هدف مهمّ چيست؟ و چرا خداوند آن نشانه ‏هاى عجيب وشگفت ‏انگيز را پديدار نموده و آشكار مى‏ سازد؟
نشانه‏ ها و قدرت‏ هايى كه در سراسر گيتى و در وجود انسان پديدار مى‏ گردد، اين باور را در فكر انسان‏ ها ايجاد مى‏ كند كه لازم است يك قدرتِ مافوق و يك‏ نيروى بسيار عظيم و همه ‏جانبه ‏اى كه توانايى كنترلِ همه قدرت ‏ها را داشته ‏باشد، بر همه قدرت‏ هاى جهان حاكم مى‏ شود و همه انسان‏ ها را در سيطره‏ ولايت و قدرت خويش قرار مى ‏دهد؛ تا انسان‏ ها بتوانند به راحتى و خوبى‏ زندگى كنند و قدرت ‏هاى شگفتى را كه به دست آورده‏ اند در مسير ويرانگرى‏ و نابود ساختن انسان و جهان قرار ندهند؛ بلكه در راه اصلاح جهان به كارگرفته شود و بديهى است كه اين، نياز به يك مصلح جهانى دارد كه حاكم برهمه قدرت‏ ها و مسلّط بر همه توانايى‏ ها باشد و آن كسى جز حضرت بقيّة الله ‏الأعظم ارواحنا فداه كه جهان را سرشار از نور و عدالت مى‏ سازند، نيست.
انسانى كه از وجود قارّه ‏ها آگاهى نداشت، چگونه مى‏ توانست از وجود كهكشان‏ ها و سحابى ‏ها آگاه باشد؟ و انسانى كه رفتن از قارّه ‏اى به قارّه ديگر را از محالات حتمى مى‏ شمرد، چگونه مى ‏توانست باور نمايد كه در حكومت ‏جهانى امام عصر ارواحنا فداه انسان ‏ها بر فراز آسمان‏ها به پرواز درخواهند آمد؟ انسان پا برهنه اى كه قدرت به پوشيدن كفش نداشت، چگونه مى‏ توانست باور كند كه در روزگارى بس شكوهمند و اسرارآميز، بند كفش انسان‏ ها آگاهى‏ هاى لازم را براى آنان بيان مى ‏كنند؟!(1)
و نيز انسانى كه قدرت ديد انسان را بيش از چند صد متر نمى ‏دانست، چگونه‏ مى ‏توانست باور نمايد كه انسان در عصر ظهور، برادرش - جسم او نه تصوير او - را در قارّه ‏اى ديگر مى ‏بيند؟
انسانى كه فقط از وجود جسم و روح باخبر است و چيزى فراتر از آن‏ نمى‏ داند، چگونه مى ‏تواند از آثار روح، تجسّم بخشيدن به قالب مثالىِ انسان و همچنين در چند مكان بودن او و يا تغيير شكل و قيافه را به هر گونه كه انسان ‏بخواهد، باور نمايد؟!


(1) اشاره به حديثى كه در آن امام ... علیه السلام فرمودند: در عصر درخشنده ظهور بند كفش انسان، او را از آنچه ‏در منزلش واقع مى‏ شود آگاه مى‏ سازد!



 

    بازدید : 14851
    بازديد امروز : 16860
    بازديد ديروز : 23197
    بازديد کل : 128897394
    بازديد کل : 89538679