امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۹) نماز هنگام گرفتن تربت

(۹)

نماز هنگام گرفتن تربت

در «بحار» از مصباح الزائر» نقل کرده است که گفته است:

در مورد گرفتن تربت و برداشتن آن روایت شده است که هرگاه خواستی آن را اخذ کنی، آخر شب از جا برخیز و غسل کن، پاک ترین لباس‌هایت را بپوش، با سُعد خود را خوش بو گردان و داخل شو، در بالای سر مطهر بایست و چهار رکعت نماز بخوان، در رکعت اوّل بعد از سور «حمد» یازده مرتبه سورۀ «اخلاص» در رکعت دوم بعد از سورۀ «حمد» یازده مرتبه سورۀ «قدر» در رکعت سوم بعد از سورۀ «حمد» یازده مرتبه سورۀ «اخلاص» و در رکعت چهارم بعد از سورۀ «حمد» دوازده مرتبه سورۀ «اذا جاء نصر الله والفتح» را بخواند و بعد از فارغ شدن از آن سجده کن، و در سجده ات هزار مرتبه بگو: «شکراً شکراً».
آنگاه برخیز و ضریح را بگیر و بگو:

يَا مَوْلاَيَ يَابْنَ رَسُولِ الله، إِنِّي آخِذٌ مِنْ تُرْبَتِكَ بِإِذْنِكَ. أَللَّهُمّ‏ فَاجْعَلْهَا شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ، وَعِزّاً مِنْ كُلِّ ذُلٍّ، وَأَمْناً مِنْ كُلِّ خَوْفٍ، وَغِنىً‏ مِنْ كُلِّ فَقْرٍ لِي وَلِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ.

ای مولای من، ای فرزند رسول خدا، همانا من با اجازه شما از تربت شما می‌گیرم و بر می‌دارم، خداوندا آن را باعث شفای هر دردی و عزّت از هر ذلّتی و ایمنی از هر ترس و بیمی، و بی نیازی از هر فقر و تهی دستی برای من و برای همۀ مؤمنان قرار بده.

و با سه انگشت، سه مرتبه بر می‌داری و آن را در پارچه پاک و تمیزی قرار می‌دهی، و آن را مُهر می‌کنی با مُهری که نقره باشد و نگین آن عقیق و بر آن نقش شده باشد: «ما شاء الله، لا قوّة الّا بالله، استغفر الله» چون خداوند درستی نیّت تو را بداند بالا می‌برد با تو در سه قبضه‌ای که برداشته‌ای هفت مثقال بدون هیچ کم و کاستی و افزایشی، آنگاه تو برای هر دردی از آن بردار و وقت نیاز به مقدار یک نخود از آن بگیر، ان شاء الله شفا پیدا می‌کنی.(1)


(1) الاستشفاء بالتربة الشریفة الحسینيّة: ص75، بحارالانوار: ج101، ص137 ح80، مصباح الزائر: ص136.

 


 

    بازدید : 13833
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 21342
    بازديد کل : 128906353
    بازديد کل : 89543161