امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
حرم ملکوتی حضرت رقیّه خاتون علیهاالسلام

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حرم ملکوتی حضرت رقیّه خاتون علیهاالسلام

به مناسبت ایّام ولادت حضرت رقیّه خاتون علیهاالسلام مطلب مهمّی را که بیش از صد سال پیش در چند سفرنامه نوشته اند نقل می کنیم قبل از اینکه آن مطلب را بیان کنیم به توضیح نکته ای که دانستن آن مفید است می پردازیم:

نه تنها هیچ کس را نمی توانیم با چهارده معصوم علیهم السلام مقایسه کنیم، بلکه امامزادگان عظیم الشأنی که دارای قدرت ولایی هستند، با همۀ مردم فرق دارند و نباید کسی را با آنان مقایسه کنیم.

همانگونه که چهارده معصوم علیهم السلام قبل از ورود به این عالم دارای قدرت ولایت هستند، امام زادگان عظیم الشأنی که برخوردار از این نعمت هستند، نیز قبل از تولّد و قبل از قدم گذاردن به این دنیا از آن بهره مند هستند، بنابراین کم سن و سال بودن آنان، نقصی به قدرت ولایت آنان وارد نمی کند. اگر ما حضرت رقیّه علیهاالسلام را سه ساله و یا حضرت علی اصغر علیه السلام را شش ماهه می دانیم، به خاطر ورود و ظهور آنان در این عالم از نظر جسمانی آنان است، کم سن و سال بودن آنان نقصی به عظمت قدرت ولایی آنان وارد نمی کنند و می توانند با همان کوچکی ظاهری باب الحوائج باشند و در افراد و اشیاء تأثیر بگذارند.

به این جهت وقتی که ما به زیارت حضرت رقیّه علیهاالسلام مشرّف می شویم باید بدانیم در حضور شخصیّتی هستیم که دارای قدرتی فوق تصوّر ما می باشند.

 

 

 

 

    بازدید : 455
    بازديد امروز : 7832
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128922833
    بازديد کل : 89551402