امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
رهبری الهی و سیاسی

رهبری الهی و سیاسی

پيغمبر اكرم‏ صلّی الله علیه وآله رهبرى دينى و الهى مردم را بر عهده داشتند و هم ‏رهبرى سياسى آنان را.

ابوبكر و عمر و... كه خود را خليفۀ پيامبر اكرم‏ صلّی الله علیه وآله‏‏ مى ‏دانستند اگر واقعاً خليفۀ آن حضرت بودند بايد هم رهبرى دينى و الهى مردم را به عهده مى ‏گرفتند و هم رهبرى سياسى ولى عمر با گفتن حسبنا كتاب الله احادیث پیامبر و رهبرى دينى را كنار گذاشت و چون ابوبكر و عمر نه با قرآن آشنايى داشتند و نه تفسير آن را مى ‏دانستند پس در واقع قرآن را نیز کنار گزارده و به كارهاى ‏حكومتى و سياسى پرداختند و صدها بار در مسائل دين که دخالت ‏مى‏ كردند، اشتباه كردند و به اين جهت عمر هفتاد بار گفت: لولاعلى لهلك عمر.

اگر ابوبكر و عمر و عثمان و پس از آن معاويه و يزيد و... خليفه وجانشين دين مردم بودند در طول 25 سال حكومت آن سه نفر و حكومت طولانى معاويه چند حديث و روايت از آن ها دربارۀ ‏مسائل دينى نقل شده است؟!

علاوه بر همۀ اينها؟

1- آن ها چند آيه از قرآن را تفسير كرده ‏اند؟ اگر آن ها جانشين پيامبر بودند چرا قرآنى را كه پيامبر آورده است نمى‏ توانستند تفسير كنند؟

2- آن ها فرمايشات پيامبر اكرم‏ صلّی الله علیه وآله را دربارۀ تفسير قرآن و آداب‏ دين و ديندارى كنار گذاردند و نهى از تدوين حديث كردند.

3- آن ها از اسرائيليات ترويج مى‏ كردند و آن ها را در مسجد و در ميان‏ مردم پخش مى ‏كردند تا مردم سرگرم آن ها شوند و از روايات پيغمبر اكرم ‏ صلّی الله علیه وآله غافل شوند.

آیا تاکنون دربارۀ علّت این امور دقّت کرده اید؟

 

 

    بازدید : 5038
    بازديد امروز : 6908
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128920986
    بازديد کل : 89550478