امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
پى آمدهاى سقيفه

پى آمدهاى سقيفه

اگر سقیفه درست بود پس خلیفه الآن کیست با توجّه به اینکه گفتند نمی شود دو نفر امیر باشد امّا بنا بر انتخاب غدیر الآن حضرت بقیّة الله عجل الله تعالی فرجه هستند غدیر مال همۀ زمان ها است امّا سقیفه مال گذشته است.

با توجّه به درگيرى‏ ها و سخنانى كه در سقيفه ميان دو گروه به ميان آمد، از نظر پيروان سقيفه الآن حجّت خدا، خليفه و جانشين الهى ‏كيست؟ آيا از نظر آنان اكنون يك نفر خليفۀ خداوند است؟ يا دو تن ‏يا بيشتر؟ اگر اكنون دو نفر يا بيشتر خليفۀ الهى هستند، پس چرا وقتى‏ در سقيفه مسئلۀ وجود دو رهبر مطرح شد، و عدّه ‏اى گفتند منّا امير و منكم امير، عمر و ديگران با آن به مخالفت پرداختند و عمر گفت: دو شمشير در يك غلاف جاى نمى‏ گيرد!

بنابراين اگر دو شمشير در يك غلاف جاى نگيرد، چند شمشير نيز در آن جاى نخواهد گرفت! بنابراين اكنون يك نفر خليفۀ خدا است ‏و هيچكس غير از او بهره ‏اى از خلافت ندارد و او شخصیّتى است كه ‏علماى اهل سنّت در كتاب هاى فراوان خود، صدها روايت دربارۀ نام او و قيام و خصوصيات آن خليفه، نقل كرده ‏اند و او كسى نيست جز حضرت ‏مهدى علیه السلام كه بسيارى از دانشمندان اهل سنّت اكنون آن بزرگوار را در قيد حيات مى ‏دانند و مى‏ گويند پس از تمام شدن دوران غيبت آن‏ حضرت، قيام نموده و سراسر جهان را با عدالت رهبرى مى‏ كند و ...

آن ها آيات متعددى از قرآن كريم را يادآور شده و آن ها را به وجود مقدّس حضرت مهدى علیه السلام  تطبيق نموده و گفته ‏اند مقصود از اين ‏آيات، آن بزرگوار مى‏ باشند.

 

 

 

    بازدید : 5106
    بازديد امروز : 5056
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128917281
    بازديد کل : 89548626