امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
قدرت بسط نورى

قدرت بسط نورى

 نور عصر ظهور

بسط نورى تحوّلى بزرگ براى ذوالقرنين در بينش فراگيرى، نور امام عصر عجّل الله تعالى فرجه در سراسر جهان، و تأثير آن براى همه.
دربارۀ قدرت‌هاى فوق‌ العاده و نيروهاى شگفت‌ انگيز ذوالقرنين گفتيم كه ايشان از «بسط نورى» استفاده نموده و با داشتن آن نيرو به «ظلمات» راه يافته و توانست به مكان‌هاى عظيم و ناشناخته راه يابد، گسترش نور و بسط روشنايى ـ كه خداوند آن را در اختيار جناب ذوالقرنين قرار داده بود ـ اين قدرت و توان را به او داده بود كه در مكان هاى اسرارآميز زمين گام نهد و با شكافتن تاريكى‌ها و سرزمينِ «ظلمات» با برخى از اسرار جهان آشنا گردد.
در روزگار پرشكوه ظهور با فروغ نور تابان ولايت، ظلمت ها شكافته شده و از ميان برداشته مى‌ شود و نه تنها در سرزمين ظلمات، بلكه در هيچ جاى گيتى ظلمتى وجود نخواهد داشت. 
آيا مقصود از بسط نور براى ذوالقرنين چيست؟ آيا گسترش روشنايى به چه معنى است؟ آيا مفهوم آن فقط به معناى روشن شدن مكان‌هاى تاريك مى‌ باشد؟! اگر معناى آن فقط اين باشد كه نه تنها ذوالقرنين بلكه ديگران نيز مى‌ توانند با همراه داشتن فانوس و يا هر گونه وسيلۀ روشنايى در عصر خود راه تاريك را روشن نموده و ظلمات را از سر راه خويش كنار زنند.
در روزگار پرشكوه ظهور نيز كه نور و روشنايى امام عصر ارواحنا فداه سراسر گيتى را در روز و شب فرا مى‌ گيرد، هدف از آن روشنايى ، فقط روشن شدن شب‌ها نيست. روشنايى در آن روزگار كه از فروغ نور تابان ولايت بر سراسر گيتى در تمامى لحظه‌ هاى روز و شب مى‌ باشد، بسى ارزنده و باعظمت بوده و تأثيرى بسيار شگفت‌ انگيز در تحوّل و تكامل سراسر جهان و همه جهانيان از انسان‌ ها، حيوانات، ماديّات و... دارد. 
اكنون يك فرد شفا دهنده مى‌ تواند با انرژى و نيرويى كه از دستانش به بيمار مى‌ رسد، ناتوانى را از او برداشته و قدرت و توانايى او را بازگرداند.
آيا نور تابانى كه از مقام عظيم ولايت حضرت بقيّة الله الأعظم ارواحنا فداه بر سراسر جهان مى‌تابد، چه تحوّلات بزرگى را در صحنۀ گيتى ايجاد مى‌ كند؟ به همين دليل نه تنها انسان، حيوانات و موجودات داراى روح و شعور در مسير تكامل خويش قرار مى‌ گيرند بلكه در ماديّات نيز تبديل و دگرگونى عجيبى رخ خواهد داد.
به اين جهت خداوند در قرآن كريم درباره تعريف و توصيف آن روزگار پرشكوه مى‌ فرمايد: 

 (يَوْمَ تُبَدَّلُ الاَْرْضُ غَيْرَ الاَْرْضِ ...).(1)

«روزى كه زمين به غير اين زمين مبدل گردد ...»

 با توجّه به آنچه كه گفتيم: آيا مقصود از «بسط نور» چيست؟ آيا گسترش روشنايى چه مفهومى دارد؟! ذوالقرنين چگونه آن را به دست آورد و چگونه از آن استفاده نمود؟ آيا مقصود از روشن بودن شب و روز در روزگار پرشكوه ظهور چيست؟ 
آيا فروغ نور ولايت در جهان و جهانيان چه تأثيرات شگفتى مى‌ گذارد؟ آيا در كرۀ زمين چه دگرگونى‌ هاى عظيمى رخ خواهد داد؟ آيا در موجودات گيتى چه تحوّلات عجيبى واقع مى‌ شود؟
  


(1) سورۀ ابراهيم، آيۀ 48.
 

 


 

 

    بازدید : 4324
    بازديد امروز : 9070
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128925310
    بازديد کل : 89552640