امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
حكومت جهانى

حكومت جهانى

بسم الله الرحمن الرحيم

هر ملّتى ناگزير از داشتن دولتى است كه اجتماع را از هرج و مرج نجات داده و از امنيّت و آرامش نسبى برخوردار سازد، گرچه اين دولت از اجراء عدالت و گسترش آن ناتوان باشد.
پس وجود دولت و حكومت در ميان مردم براى برطرف كردن هرج و مرج ضرورى و لازم است.
امّا آنچه از نظر حضرت اميرالمؤمنين على عليه السلام نه تنها لازم بلكه واجب است، وجود دولت عدالت گستر مى‌باشد كه بتواند عدل و داد را در ميان مردم اجرا نمايد و سيطرۀ عدالت را در ميان مردم به جهان بگستراند.
جنگ و ستيز و پيكار در صورتى پسنديده است كه براى اصلاح جامعه جز آن راه ديگرى وجود نداشته باشد، مانند جنگ در آغاز ظهور با ناپاكانى كه به هيچ روى نمى‌خواهند عدل و عدالت بر جهان حكومت كرده و بساط ظلم و جنايت از صفحۀ گيتى ريشه كن شود.
بديهى است اينگونه كافران كه به مقابله وجنگ بر مى‌خيزند، با تيغ آبدار و شمشير خونبار نابود شده وبه سزاى اعمال ننگين خود مى‌ رسند؛ ولى افرادى كه تا آغاز ظهور حق و حقيقت را نپذيرفته‌اند البته نه به خاطر عداوت با آن، بلكه چون حقيقت براى آنان واضح و روشن نشده از پذيرش آن خوددارى كرده‌ اند، اولاً چه نيازى به جنگيدن با آنان وجود دارد، ثانياً چه نتيجه‌اى از كشته شدن آنان به دست مى‌آيد. در صورتى كه مى‌توان آن ها را بدون جنگ و خونريزى و با نشان دادن نور حقّ و حقيقت، به راه راست هدايت نمود.
 

 


 
 
 
 

 

    بازدید : 4342
    بازديد امروز : 18386
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128943936
    بازديد کل : 89561956