امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
ملك عظيم

ملك عظيم

ما بر اثر معرفتِ اندك خود از خاندان وحى عليهم السلام، در انديشه كوتاه‌مان، آنان را در حصارى به نام كرۀ زمين محصور ساخته‌ايم! و به خاطر وجود خاندان وحى عليهم السلام در جهان ما، از نقش و تأثير و وجود آن بزرگواران در عالم عظيم هستى آگاهى نداريم و غافل از اين نكتۀ حياتى هستيم كه بودن اهل بيت علیهم السلام در كرۀ خاكى ما دليل بر محصور بودن ولايت آنان به كرۀ زمين نيست؛ بلكه بنا بر روايات بسيار جالب و متعدّد آنان حتّى قبل از دولت كريمۀ خويش نقش خود را در سراسر عالم هستى ايفا مى‌ كنند.
خاندان وحى علیهم السلام به خاطر دارا بودن اين گونه قدرت‌ها، مورد حسادت فرومايگان بوده‌اند و مُلك عظيم آن بزرگواران ، اكنون نيز گروهى از افراد شرير جامعه را به حسادت با آنان وا مى‌ دارد.
امام صادق عليه السلام در اين باره مى‌ فرمايند:

في هذه الآية (أَمْ يَحْسُدُونَ النّاسَ عَلى ما آتاهُمُ الله مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنا آلَ إِبْراهيمَ الْكِتابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْناهُمْ مُلکاً عَظيماً)(1).

قال: نحن والله الناس الّذين قال الله تبارک وتعالى، ونحن والله المحسودون، ونحن أهل هذا الملک الّذي يعود إلينا.(2)

به خدا سوگند؛ ما هستيم انسان‌هايى كه خداوند فرموده و به خدا سوگند ما هستيم كه مورد حسادت واقع شده‌ايم و ما هستيم اهل ملك عظيم كه به ما باز مى‌ گردد.

بنابراين، حكومت پراقتدار خاندان عصمت علیهم السلام حقيقتى است كه خداوند آن را به اهل بيت علیهم السلام ارزانى داشته است، و چنان آن را مهمّ و باعظمت مى‌ داند كه از آن تعبير به ملك عظيم فرموده است. 
و چون دشمنان از گذشته تا حال نتوانسته و نمى‌ توانند تحقّق حكومت عظيم و ولايت و قدرت بى‌ كران اهل بيت علیهم السلام را ببينند، به آنان حسادت ورزيده و به خيال خود براى جلوگيرى از وقوع آن به مقابله پرداخته و مى‌ پردازند!
و به همين دليل تا مى‌ توانند براى جلوگيرى از تشكيل حكومت الهى خاندان وحى علیهم السلام و گرايش عمومى جهانيان به سوى آن بزرگواران برنامه‌ ريزى مى‌ كنند؛ زيرا مى‌دانند حكومت عادلانه حضرت بقيّة الله الأعظم عجّل الله تعالى فرجه وسيلۀ شكست و نابودى همۀ حكومت‌هاى ستمگرانه جهان است.
آنان به خوبى مى‌ دانند حكومت عدالت‌ پرور حضرت بقيّة الله الأعظم ارواحنا فداه آن چنان جذّاب و گيرا مى‌ باشد كه مردم سراسر جهان را به سوى خود جلب مى‌ كند.


(1) سورۀ نساء، آيۀ 54 .

(2) بصائر الدرجات: ص 36 ح 9.
 
 
 

    بازدید : 4360
    بازديد امروز : 16271
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128939708
    بازديد کل : 89559841