امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
رحمت بر مؤمنين و عذاب بر منافقين

رحمت بر مؤمنين

و عذاب بر منافقين

محمّد بن على خزّاز؛ در كتاب «كفاية الأثر» از امير مؤمنان على عليه السلام و آن حضرت از پيغمبر اكرم صلّى الله عليه وآله نقل كرده است كه فرمود:

 اى على، تو ا زمن و من از تو هستم، تو برادر و وزير من هستى، وقتى من از دنيا رفتم كينه‌ هايى را كه اين مردم از تو در سينه‌ ها دارند ظاهر مى‌ كنند، و به زودى بعد از من فتنه‌ اى سخت و بيچاره‌ كننده بپا مى‌شود كه اشخاص مورد اعتماد و خواص در آن سقوط مى‌كنند، و آن هنگامى است كه شيعيان پنجمين امام از اولاد امام هفتم از فرزندان تو را در ميان خود نبينند، در فقدان و دورى او اهل زمين و آسمان غمناك گردند، و چه بسيار زن و مرد مؤمنى كه در فراق او اندوهگين و دلسوخته و سرگردانند.
پس از آن براى مدّتى سر را به زير انداخت و خاموش شد، سپس سر را بلند كرد و فرمود :
بأبي واُمّي سميّي وشبيهي وشبيه موسى بن عمران، عليه جيوب النور ـ أو قال جلابيب النور ـ يتوقّد من شعاع القدس كأنّي بهم آيس من كانوا، نودوا بنداء يسمع من البعد كما يسمع من القرب يكون رحمة على المؤمنين وعذاباً على المنافقين.
پدر و مادرم فداى كسى كه همنام و شبيه من و شبيه موسى بن عمران عليه السلام است، پوششى از نور او را فرا گرفته كه از پرتو ذات مقدس پروردگار برافروخته و فروزان است، گويا آن ها را مى‌بينم كه در حال نااميدى ندايى بشنوند كه آن ندا از دور و نزديك بطور يكنواخت شنيده مى‌شود، و آن براى مؤمنين رحمت و براى منافقين عذاب است.
عرض كردم: آن ندا چيست؟
فرمود: سه ندا است كه در ماه رجب برمى‌خيزد؛
در نداى اوّل بانگ برآيد: آگاه باشيد كه ستمگران مورد لعنت خداوندند؛
در نداى دوم فرياد برآيد: قيامت نزديك شد؛
نداى سوّم از بدنى كه بطور آشكار با خورشيد ظاهر مى‌شود بلند شود كه گويد: آگاه باشيد خداوند فلان بن فلان (يعنى حجّت بن الحسن عليه السلام) را كه نسب او به على بن ابى طالب مى‌رسد براى نابودى ستمگران برانگيخت. در آن هنگام فرج فرا رسد، خداوند سينه‌هاى مجروح منتظرين را شفا دهد، و عقده از دل‌هاى ايشان برطرف نمايد.
عرض كردم: اى رسول خدا، امامان بعد از من چه تعدادى خواهند بود؟
فرمود: بعد از فرزندت حسين عليه السلام نه نفر و نهمين آن ها قائم ايشان است.(1)


(1) قطره‌اى از درياى فضائل اهل بيت عليهم السلام: 1 / 777 به نقل از كفاية الأثر: 158، بحار الأنوار: 36 / 337 ح 200 و 51 / 108 ح 42، جواهر السنيّة : 285، منتخب الأثر: 421 ح 1.
 

 
 
 

 

    بازدید : 4448
    بازديد امروز : 11623
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128930415
    بازديد کل : 89555194