امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
كسانى كه ايمان بياورند در امان هستند هر چند قبل از ظهور ايمان نداشته باشند

كسانى كه ايمان بياورند در امان هستند

هر چند قبل از ظهور ايمان نداشته باشند

رواياتى كه آشكارا گواهى مى‌دهد در زمان قيام حضرت بقيّة الله الأعظم ارواحنا فداه حتّى منكرانى كه پاى به صحنۀ نبرد نگذارند، در امان مى‌باشند زياد است. ما در اينجا به نقل روايتى بس ارزنده و زيبا از حضرت امام حسين عليه السلام مى‌پردازيم كه آن حضرت از رسول خدا صلّی الله عليه وآله چنين نقل نموده‌اند: 

طوبى لمن لقيه وطوبى لمن أحبّه وطوبى لمن قال به ولو بعد حين. (1)

خوشا به حال كسى كه با او ملاقات كند و خوشا به حال كسى كه او را دوست بدارد و خوشا به حال كسى كه قائل به امامت او باشد و لو بعد از زمانى!

همان گونه كه ديديد رسول خدا صلّی الله عليه وآله مى‌فرمايند خوشا به حال كسانى كه قائل به آن حضرت مى‌باشند اگر چه اين اعتقاد را پس از گذشت زمانى به دست آورند.
در قيام آن حضرت در صحنه پيكار، تنها كسانى به هلاكت مى‌رسند كه به نبرد و مقابله با آن حضرت برخاسته و در برابر ارتش پرتوان و دشمن‌ شكن آن بزرگوار ايستادگى مى‌كنند. زيرا همان گونه كه در روايات ديگر وارد شده است حتّى كسانى كه به نبرد با آن حضرت برخواسته ولى ميدان جنگ را رها كرده و فرار را بر قرار ترجيح دهند، از كشته‌ شدن در امان مى‌باشند. و اين عهد و پيمانى است كه آن امام رئوف از سران ارتش خويش يعنى سيصد و سيزده تن از مردانى كه در رديف اوّل لشكر آن حضرت مى‌باشند، از آنان مى‌گيرد. 
حال منكرانى كه پاى به ميدان نبرد نگذاشته‌اند و يا در جنگ شركت نموده ولى از صحنۀ نبرد روى تافته و از ميدان گريخته‌اند اگر بر اثر فراگير شدن جهان از برهان و استدلال به حقّ بودن مقام امامت و ولايت آن بزرگوار ايمان بياورند در امان مى‌باشند اگرچه مدّتى از زندگى خود را در صف منكران بوده باشند همان گونه كه رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمودند: خوشا به حال كسانى كه قائل به او باشند اگر چه پس از گذشت زمانى.
 


(1) احقاق الحقّ : 13 / 66 .

 

 

 


 
 

 

    بازدید : 4476
    بازديد امروز : 15941
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128939047
    بازديد کل : 89559511