امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
غفلت از امام زمان عجّل الله تعالى فرجه

غفلت از امام زمان عجّل الله تعالى فرجه

با توجّه به سورۀ قدر و نازل شدن «روح» و ملائكه در شب قدر بر امام زمان عجّل الله تعالى فرجه و اجراء دستورات خداوند به فرمان آن‏ حضرت در عالم، چرا آن بزرگوار غريب هستند؟! و چرا ما از امام‏ زمانمان غافل هستيم؟!

دشمنان چگونه توانستند قرن ‏ها نام و ياد حضرت مهدى عجّل الله تعالى‏ فرجه را از خاطره‏ ها و زبان شيعيان دور كنند و آنان را نسبت به وجود امام زمان ارواحنا فداه در غفلت نگه دارند؟! چرا مردم آن‏ گونه كه لازم ‏و شايسته است به حضرت مهدى عجّل الله تعالى فرجه توجّه نمى‏ كنند؟! و دربارۀ حكومت عدلِ جهانى آن بزرگوار نمى ‏انديشند؟!

دشمنان دين با اجراء چه نقشه ‏هايى افكار دوستان را در اين ‏باره ‏متوقّف ساختند؟! و چرا شيعيان در طول صدها سال نسبت به‏ وجود امام زمان عجّل الله تعالى فرجه و ظهور آن بزرگوار تقصير نمودند؟

رمز دست‏يابى دشمنان به اهداف شوم و شيطانى آن‏ ها در بى ‏تفاوت ‏بودن دوستان و شيعيان نسبت به وجود حضرت مهدى و حكومت جهانى آن حضرت چيست؟

چرا دوستان و شيعيان در دوران طولانى غيبت، از توجّه به آن ‏حضرت كوتاهى و تقصير نمودند.

در اين كتاب مطالبى را دربارۀ رمز موفقيّت دشمنان و تقصير دوستان بيان نموده ‏ايم تا راه‏ گشايى باشد براى كسانى كه جوياى ‏مطالبى در اين باره هستند.

به نظر مى‏ رسد دشمنان دين در غافل‏ سازى و در غفلت نگه‏ داشتن‏ دوستان و شيعيان از راه‏ ها و نقشه‏ هاى گوناگونى استفاده كرده‏ اند كه‏ از مهمترين آن‏ ها غافل نمودن مردم از مسألۀ معرفت و شناخت حضرت مهدى عجّل الله تعالى فرجه است.

آن‏ ها با نقشه ‏هاى متفاوت مردم را از شناخت مقام اهل بيت علیهم السلام بازداشتند و در نتيجه دوستان و شيعيان از صدر اسلام و در طول‏ تاريخ تشيّع از معرفت مقام عظيم ولايت بازماندند و اين جريان تا زمان غيبت همچنان ادامه يافت و شيعيان از توجّه به عظمت مقام ‏امام زمان عجّل اللَّه تعالى فرجه بازماندند و در نتيجه گرفتار كوتاهى و تقصير بسيار در اين ‏باره شدند. دشمنان دين علاوه بر دور ساختن‏ دوستان و شيعيان از معرفت مقام ولايت امام زمان ارواحنا فداه و ساير معصومين علیهم السلام، از راه‏ هاى ديگر نيز استفاده كردند كه نمونه ‏هايى از آن‏ ها را در اين كتاب بيان می کنيم.

* * *

با عذرخواهى از تقصيرهاى فراوان، از پيشگاه امام مهربان‏ حضرت مهدى عجّل الله تعالى فرجه طلب عفو و بخشش از آن بزرگوار مى‏ كنيم و با آرزوى تبديل شدن سيّئات ما به حسنات از خداوند بزرگ خواهان معرفت و توفيق به خدمت‏ گذارى در راه ولايتِ ‏مظلوم ‏ترين فرد عالم هستى حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام و ساير معصومين علیهم السلام مخصوصاً مظلوم ‏ترين فرد عالم در اين زمان، حضرت بقيّة الله الاعظم عجّل الله تعالى فرجه مى‏ باشيم.

 

مرتضى مجتهدى سيستانى

 

 

    بازدید : 8054
    بازديد امروز : 67565
    بازديد ديروز : 103128
    بازديد کل : 132397956
    بازديد کل : 91806751