امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۱۲) نماز و دعا در محلّ سر مبارک امام حسین علیه السلام در حنّانه

(۱۲)

نماز و دعا در محلّ سر مبارک

امام حسین علیه السلام در حنّانه

هنگامی که به حنّانه رسیدی در آنجا دو رکعت نماز بخوان، محمّد بن ابی عمیر از مفضّل نقل کرده است که گفت: امام صادق علیه السلام در طریق نجف عبور کرد به ستون خمیده، پس در آنجا دو رکعت نماز بجای آورد، به آن حضرت عرض کردند: این چه نمازی بود؟ فرمود:

اینجا محلّ سر مبارک جدّم حسین علیه السلام است، آن را در اینجا نهاده‌اند هنگامی که از کربلا به طرف شام می‌بردند. پس در اینجا بگو:

أَللَّهُمَّ إِنَّكَ تَرَى مَكَانِي، وَتَسْمَعُ كَلاَمِي، وَلاَيَخْفَى عَلَيْكَ شَيْ‏ءٌ مِنْ‏ أَمْرِي، وَكَيْفَ يَخْفَى عَلَيْكَ مَا أَنْتَ مُكَوِّنُهُ وَبَارِئُهُ، وَقَدْ جِئْتُكَ مُسْتَشْفِعاً بِنَبِيِّكَ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ، وَمُتَوَسِّلاً  بِوَصِيِّ رَسُولِكَ، فَأَسْئَلُكَ بِهِمَا ثَبَاتَ ‏الْقَدَمِ وَالْهُدَى وَالْمَغْفِرَةِ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ.

خداوندا تو مکان مرا می‌بینی، و کلام مرا می‌شنوی، و هیچ چیز از امر من بر تو پوشیده و پنهان نیست، چگونه پوشیده و پنهان باشد بر تو که ایجاد کنندۀ آن و آفرینندۀ آن هستی، به درگاه تو آمده‌ام در حالی که پیامبرت آن پیامبر رحمت را شفیع خود قرار داده و به وصی رسول تو متوسّلم، از تو می‌خواهم به حقّ آن دو بزرگوار که ثبات قدم و هدایت و مغفرت را در دنیا و آخرت نصیب من گردانی.(1)
 


(1) المزار (للشهید الاول): ص33، بحارالانوار: ج100 ص282.




 

    بازدید : 13705
    بازديد امروز : 5436
    بازديد ديروز : 23197
    بازديد کل : 128874553
    بازديد کل : 89527256