امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
نقش قدرت‌هاى غيبى در جنگ

نقش قدرت‌هاى غيبى در جنگ

در اينجا مطلب بسيار جالبى را بيان مى‌كنيم كه براى عموم افراد تازگى دارد و شگفت‌انگيز است! و آن اين كه ابرهايى وجود دارند كه نه تنها مى‌توانند يك نفر بلكه يك لشكر را با تمامى سلاح‌ها و تجهيزاتشان از زمين برداشته و بر فراز آسمان ببرند. 
اين حقيقتى است كه نه تنها اكنون در كتاب‌هاى جديد بلكه از دير زمان در منابع اصيل مكتبِ ما وجود داشته است.
ما براى اين كه شما از حقيقتى كه گفتيم كاملا آگاه شويد مطالبى را از منابع قديم و جديد مى‌آوريم تا براى شما روشنگر حقيقتى باشد كه بيان كردي.
اكنون به جريانى كه مرحوم علّامه مجلسى آن را در «بحار الأنوار» درباره جنگ بدر نقل كرده است توجّه كنيد:

قال ابن عبّاس: حدّثني رجل من بني غفار قال: أقبلت أنا وابن عمّ لي حتّى صعدنا في جبل يشرف بنا على بدر ونحن مشركان ننتظر الوقعة على من تكون الدبرة، فبينا نحن هناک إذ دنت منّا سحابة فسمعنا فيها حمحمة الخيل، فسمعنا قائلا يقول: أقدم حيزوم وقال: فأمّا ابن عمّي فانكشف قناع قلبه، فمات مكانه وأمّا أنا فكدت أهلک ثمّ تماسكت.(1)

ابن عبّاس مى‌گويد: مردى از طايفۀ بنى غفار گفت: من و پسرعمويم آمديم تا بالاى كوهى كه بر سرزمين بدر مشرف شده بالا رفتيم، ما هر دو مشرك بوديم، منتظر بوديم ببينيم كدام يك از دو لشكر هزيمت نموده فرار مى‌نمايند. در اين هنگام (كه بالاى كوه بوديم) ابرى به ما نزديك شد كه سر و صداى اسبان را از آن شنيديم و شنيديم گوينده‌اى مى‌گفت: پيش رو حيزوم، پسرعمويم پرده قلبش برداشته شد و در همانجا مرد، ولى من نزديك بود هلاك شوم ولى نمردم. 

 در اين جريان كه مرحوم علّامۀ مجلسى آن را نقل كرده است تصريح شده است كه در جنگ بدر، ابر، تعدادى از اسب‌ سواران و اسب‌هايشان را به سرزمين بدر منتقل نموده است.
«حيزوم» كه در اين جريان نقل شده است نام اسب جبرائيل است كه ايشان در هنگام ظهور تنزّلى و تجسّم بشرى بر آن سوار مى‌شده است.
بنابراين، ابر گروهى از ملائكه را با تجسّم بشرى با اسب‌هاى آنان از آسمان‌ها به سوى سرزمين بدر منتقل نموده است.
اين‌ها همان گروهى هستند كه بنا بر روايات ديگر، بار ديگر از آسمان فرود آمده و با تجسّم بشرى به يارى حضرت بقيّة الله الأعظم ارواحنا فداه مى‌شتابند.
از آنجا كه ذهن جامعۀ ما با فرهنگ محدودى كه بر آن حاكم است، از چگونگى انتقال دادن ابرها، گروهى از لشكر را از مكانى به مكان ديگر، آشنايى ندارد، و در كتاب‌هاى خارجى توضيحى براى اين مطلب وجود ندارد، ما توضيحات روشن‌ كننده‌اى دربارۀ ابرها و ساختار وجودى آن‌ها داده‌ايم و با استفاده از كلام خاندان وحى عليهم السلام توضيح داده‌ايم ابرهاى اسرارآميزى كه كارهاى شگفت‌انگيز انجام مى‌دهد از نظر ساختار وجودى غير از ابرهايى هستند كه از بخار تشكيل شده و ما معمولا آن‌ها را مشاهده مى‌نماييم.

 


(1) بحار الأنوار: 19 /  226.
 
 

 

    بازدید : 4373
    بازديد امروز : 26849
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128960863
    بازديد کل : 89570419