امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
اگر چنین دستوری برای همه صادر شده بود!...

اگر چنین دستوری

برای همه صادر شده بود!...

بر فرض كه چنين دستورى از سوى پيغمبر اكرم ‏صلّی الله علیه وآله صادر شده بود، همۀ مسلمانان كه در آن عصر حدود هفت ‏ميليون نفر بودند و در شهرها و بلادها و روستاهاى كشور اسلامى ‏پخش بودند با توجّه به عدم امكانات در آن روز از نظر سفر و كسب‏ اطّلاع چگونه توانستند در اندک ساعتی به ابو‏بكر رأى دهند؟!

   آيا معقول است كه هفت ميليون نفر مسلمان در مدّتى كوتاه همه ‏به ابوبكر رأى دهند بدون آن كه اختلافى در رأى افراد وجود داشته ‏باشد.

   پس با توجّه به امكانات آن روز بايد بپذيريم امكان ندارد هفت‏ ميليون مسلمان در رأى‏ گيرى شركت كنند و نتيجۀ سرشمارى آن در عرض مدّتى كوتاه، انتخاب ابوبكر بدون اختلاف و وجود منازع از آب درآيد!

   اگر صورت ديگر پذيرفته شود كه عدّه ‏اى خاصّ براى انجام اين‏ مأموريت از طرف پيغمبر اكرم‏ صلّی الله علیه وآله انتخاب شده بودند و لازم نبود همۀ مردم در اين انتخاب شركت كنند!! مى‏ گوئيم:

   گذشته از آنكه هيچ كس تاكنون چنين چيزى را ادّعا نكرده و هيچ‏گونه دليلى نيز بر صحّت آن وجود ندارد، چرا وقتى كه اسامه و ساير انصار با انتخاب ابوبكر به مخالفت پرداختند، آنان را با ذكر اين مطلب متوجّه‏ نساختند.

   آيا اين خود دليل بر آن نيست كه گروهى فرصت ‏طلب با اتّحاد با يكديگر كرسى خلافت را ربودند و مسلمانان جهان را تاكنون از حكومت واقعى اسلام محروم نمودند؟!

 

 

 

    بازدید : 4809
    بازديد امروز : 5387
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128917943
    بازديد کل : 89548957