امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
ارادۀ خدا و فتح و پيروزى امام زمان ارواحنا فداه

ارادۀ خدا

و فتح و پيروزى امام زمان ارواحنا فداه

ارادۀ خداوند به انجام هر كارى تعلّق بگيرد همۀ مقدّمات آن فراهم مى‌ شود و موانعش برطرف مى‌ گردد بر اثر اراده و امر خداوند در عالم مادّه و ضد مادّه، در جهان مرئى و نامرئى هر شىء كثير كثرت خود را از دست مى‌ دهد و هر شىء قليل، به كثرت و عظمت مى‌ رسد.
امام صادق علیه السلام در پاسخ شخصى كه سؤال كرد چگونه امام عصر ارواحنا فداه، كفّار و منافقين شرق و غرب را در عصر ظهور به قتل مى‌ رسانند، فرمودند:

اِنَّ اللهَ اِذا اَرادَ اَمْرآ قَلَّلَ الْكَثيرُ، وَكَثَّرَ الْقَليل (1)

براستى كه خداوند هرگاه انجام امرى را اراده نمايد، كثير قليل و اندك و كم را كثير و فراوان مى‌ نمايد.

با اين بيان، براى خداوند قليل و كثير تفاوتى ندارد. او نه تنها مى‌ تواند آثار كثرت را از كثير و آثار قلّت را از قليل بگيرد؛ بلكه مى‌ تواند آثار كثرت را به قليل و آثار قلّت را به كثير بدهد. بنابراين گروهى اندك كه سراسر وجود خود را از محبّت و اشتياق خاندان وحى سرشار نموده و ولايت آن بزرگواران را در اعماق قلب خود جاى داده‌اند مى‌توانند با همه كفّار و منافقين جهان به پيكار برخيزند و در مدّتى كوتاه همۀ آنان را به هلاكت برسانند به گونه‌ اى كه نشانه‌ اى از آنان باقى نماند. اين ها همه بر اثر قدرت اراده و امر خداوند است كه اين گونه تحولّات عظيم را در سراسر جهان ايجاد مى‌كند اراده خداوند بر اين قرار گرفته است كه در روزگار ظهور مالكيت و حكومت در انحصار قدرت‌ هاى الهى باشد و همه مخالفان با همه كثرتشان نابود شوند و هيچ كس به عبادت و بندگى غير خدا نپردازد. چون خداوند چنين مى‌ خواهد اينچنين خواهد شد. او خود فرموده است : 

اَلْمُلْکُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمن (2)

آرى در روز ظهور مالكيت در انحصار قدرت‌ هاى رحمانى خواهد بود آن ها با توانائى‌ هاى الهى چنان بر عرصه گيتى حكومت مى‌ كنند، كه نشانه‌ اى از ظلم ستمگران و اثرى از اعمال ننگين جبت و طاغوت و حاميان آنان باقى نخواهد ماند.
امام باقر عليه السلام مى‌ فرمايند: 

يُميتُ اللهُ عَزَّوَجَلَّ بِهِ وَبِاَصْحابِهِ الْبِدَعَ وَالْباطِلَ كَما اَماتَ السَّفَهَةُ الْحَقَّ حَتّى لايُرى اَثَرٌ مِنَ الظُّلْم (3)

خداوند به وسيلۀ حضرت مهدى ارواحنا فداه و ياوران حضرتش بدعت‌ ها و امور باطل را نابود مى‌ كند همان گونه كه سفيهان حقيقت را از بين بردند ـ بطورى كه نشانه‌ اى از ظلم ديده نشود.


(1) منتخب الأثر ص 471.
(2) سورۀ فرقان، آيۀ 26.
(3) منتخب الأثر ص 470.

 

 

    بازدید : 4415
    بازديد امروز : 10421
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128928012
    بازديد کل : 89553991