امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
پيشرفت ‏هاى عصر ظهور

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

پيشرفت ‏هاى عصر ظهور

آيا دوست داريد شاهد خجستگى ‏ها، برازندگى ‏ها و پيشرفت ‏هاى چشم گير عصر فرخنده ظهور باشيد؟
آيا دوست داريد در شادمانى‏ ها، خوشى ‏ها و سرفرازى‏ هاى آن روزگار شكوهمند شركت داشته باشيد؟
اگر با تمام وجود خواستار فرارسيدن عصر ظهور هستيد و دوست داريد شاهد عصر تكامل باشيد، از هم ‏اكنون براى هر چه زودتر فرا رسيدن آن ‏روزگار نورانى، به تكاپو و تلاش برخيزيد و با تمام وجود با اعتقاد كامل و ايمانِ محض، هر گونه شكّ و ترديد را در همه زمينه ‏هاى دينى كنار بگذاريد و تمامى وجود خود را سرشار از ايمان و اعتقاد به مكتب خاندان وحى علیهم السلام بنماييد و اين باور را در وجود خود ايجاد كنيد كه سرانجام سراسر گيتى در قلمرو خاندان وحى علیهم السلام قرار خواهد گرفت و...
با تبلور اعتقادى و تكامل ايمان به حقايق مكتب آسمانى خاندان وحى علیهم السلام، ازكسانى خواهيد بود كه شاهد آن عصر درخشان مى‏ شوند؛ زيرا بر اساس ‏مژده‏ هاى اهل بيت علیهم السلام همه كسانى كه وجودشان سرشار از اعتقاد و ايمان ‏باشد، حكومت آسمانى حضرت بقيّة اللَّه الأعظم عجّل الله تعالى فرجه الشريف را درك خواهند نمود(1)، به گونه ‏اى كه حتّى اگر از دنيا رفته باشند، در عصر ظهور به اين ‏عالم باز خواهند گشت و در شادى ‏ها، شادمانى ‏ها و پيشرفت ‏هاى آن عصر فرخنده شركت خواهند داشت.

«اگر روح انسانى به آن درجه از كمال برسد كه اشياء اين عالم را به همان‏ صورتى كه هست ببيند آنوقت خواهد توانست از نعمت حسيّات دقيق و ظريفى كه همه موجودات كه درهاى جديدى از دانش و تجربه و احساسات به‏ روى او گشوده خواهد شد. به عنوان مثال اگر ميل كند مى ‏تواند فعاليّت اتم ‏ها را به چشم ببيند كه چگونه ذرّات وجود را تشكيل مى ‏دهند و يا ذرّات را مشاهده كند كه چگونه انگل‏ ها و جرثومه ‏هاى مهاجم را تلف مى ‏سازند. در اين ‏وقت است كه گوش انسانى از ارتعاشات ظريف اتر و تموّجات متنوّع و نامحدود هوا، .... و چشم او رنگ ‏هاى زيبا و درخشنده تازه‏ اى كه تا بحال ‏ياراى مشاهده آن را نداشته است خواهد ديد. چون روح انسانى آزاد شود و از قيد محدوديّت‏ هاى فعلى رها مى شود و شگفتى ‏ها و عجايبى خواهد ديد كه ‏پيوسته وجود او از مشاهده آن‏ ها به نشاط و اهتزاز در مى‏ آيد.(2)


(1) اشاره به روايت درباره رجعت «من محض الإيمان ومن محض الكفر» مى ‏باشد.
(2) راز آفرينش انسان: 172.






 

    بازدید : 14882
    بازديد امروز : 2079
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128911329
    بازديد کل : 89545649