امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
امنيّت در همه ابعاد زندگى

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»
 

امنيّت در همه ابعاد زندگى

از آنجا كه مردم به انواع بلاها و گرفتارى‏ ها عادت نموده و در آن زاده شده و زندگى مى ‏كنند، نه به خوبى از گرفتار بودن خود به آن خبر دارند و نه مى ‏دانند بلا و گرفتارى چيست؟! و نه مى ‏دانند امنيّت و آسايش به چه معنى است؟!
به اين جهت مى ‏پندارند: اگر جنگى در ميان نباشد امنيّت وجود دارد و مردم در آسايش هستند؛ گويى كه مقصود از امنيّت، فقط امنيّتِ جانى است. آنان به اين‏ حقيقت توجّه ندارند كه جنگ و خونريزى يكى از انواع بلاهاست و چه بسا بلاهايى وجود دارد كه هزار مرتبه از جنگ بدتر و اثر آن در نابودى امنيّت ‏بيشتر است.
دزدى، غارت و زورگويى در جهان بيداد مى‏ كند، در اين صورت چگونه ‏مى ‏توان گفت: امنيّت در جهان وجود دارد؟!
فقط در آمريكا در سال 2000 ، 
408 هزار مورد دزدى صورت گرفت كه 161هزار مورد آن با اسلحه گرم بوده است. البتّه گزارش ‏هاى ديگر از منابع ديگر حاكى است كه در سال 2001، حدود 10 ميليون فقره دزدى به ارزش 17 ميليارد دلار، رخ داده است. در ضمن 13 ميليون و 700 هزار نفر، در همين ‏سال (2001) در ارتباط با جرايم جنايى دستگير شده‏ اند.(1)
ظلم و ستم و زورگويى آنقدر زياد است كه به عنوان مثَل آورده ‏اند:

پادشاهى فرمان داد: هر كس نقصى در اعضاى بدن خود داشته باشد بايد براى‏ هر نقص ده درهم تاوان بدهد. يكى از شحنگانِ وى مردى يك ‏چشم را ديد كه ‏در كنار كوچه نشسته گدايى مى ‏كند. گفت: به فرمان سلطان بايد ده درهم تاوان ‏بپردازى!
مرد گدا گفت: چه، چه، چه تاوانى؟
با شنيدن اين جمله، شحنه متوجّه شد كه آن مرد لكنت زبان هم دارد. گريبانش ‏را گرفت و گفت: چه خوب شد فهميدم، الكن هم كه هستى، بايد بيست‏ درهم بپردازى!
مرد گدا خواست از جاى خود برخيزد و از چنگ شحنه بگريزد ولى چون شَل ‏بود برخاستن نتوانست. شحنه دانست كه شَل هم هست، فرياد برآورد: مَجُنْب كه گنجى!
(2)


(1) آمارها پرده بر مى ‏دارند: 249.
(2) دوازده هزار مَثَل فارسى: 872
.


 

    بازدید : 13256
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 19042
    بازديد کل : 128901755
    بازديد کل : 89540862