امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
معرفت و توجّه به عصر ظهور راه بسیار مهمّی برای ایجاد صبر

معرفت و توجّه به عصر ظهور

راه بسیار مهمّی برای ایجاد صبر

 معرفت و توجّه به عصر ظهور و فرا رسيدن دولت كريمۀ امام زمان عجّل الله تعالى فرجه داراى آثار مهمّى است كه يكى از آنها براى منتظرانى كه انتظار را به كمال رساندهاند، نجات يافتن از مرگ بر اثر حسرتهاى مهمّى است كه بر قلب آنان وارد مىشود.

از آثار مهمّ معرفت و توجّه به عصر ظهور برای كسانى كه از رفتار سياستمداران ستمگر و شياطينى كه مانع برپايى حكومت الهى هستند، به دست آوردن حالت اعتدال روحى و قدرت يافتن بر ادامۀ زندگى است.

منتظران ظهور دولت الهى بر سراسر جهان كه در آرزوى نجات بشريّت و در انتظار فرا رسيدن حكومت عدل الهى در تمام عالم هستند، با توجّه به عصر ظهور از آرامش نسبى و آرامش لازم برخوردار مىشوند. و از به هم ريختن زندگانى عادّى نجات مىيابند و به وظيفۀ خود در راه تبليغ از امام زمان عجّل الله تعالى فرجه و فرا رسيدن حكومت عدالت پرور جهانى، كار مىكنند و از كوشش و تلاش در اين راه، دست بر نمىدارند.

اين گونه افراد اگر توجّه به عصر ظهور و فرا رسيدن حكومت جهانى امام زمان ارواحنا فداه نداشته باشند، ممكن است آگاهى آنان از مفاسد اجتماعى و فسادهاى ويران گرى كه در تمام جهان وجود دارد، در آرامش فكرى و تعادل در رفتار اجتماعى آنها اثر بگذارد. به اين جهت توجّه به دولت كريمۀ امام زمان ارواحنا فداه كه وعدۀ حتمى الهى است، آنان را از حالاتى كه سبب اين گونه امور مىشود، نگه می دارد.

* * *

بايد گفت ممكن است افرادى برتر از منتظرانى كه گفتيم وجود داشته باشند.

اين گونه افراد نه تنها از راه اطّلاعات عمومى؛ بلكه بر اثر آگاهىهاى دل از امور بسيارى خبر دارند كه عموم افراد از آنها آگاهى ندارند. اين افراد نه تنها از جهت علوم و معارف، برتر از ديگران هستند؛ بلكه از جهت آگاه بودن از مفاسد اجتماعى و جناياتى كه در جامعه واقع مىشود، از راه آگاهىهاى باطنى اخبارى بسيار بيشتر از ديگران دارند.

اين گونه افراد با توجّه به ابعاد و آثار غصب خلافت اميرالمؤمنين على علیه السلام و آثار ربودن كرسى حكومت اهل بيت علیهم السلام كه وقوع جنايات جهانى و مفاسد بزرگ اجتماعى و فردى در سراسر جهان است، آن چنان زندگانى بر آنان سخت مىشود كه اگر توجّه به عصر ظهور و لطف الهى و عنايات حضرت بقيّة الله الاعظم ارواحنا فداه در آن زمان نباشد، قالب تهى مىكنند.

حسرتهايى كه بر دل آنان وارد مىشود، آن چنان عظيم است كه اگر برطرف نشود جان به جان آفرين مىسپارند.

 

 

 

بازدید : 8686
بازديد امروز : 21662
بازديد ديروز : 109951
بازديد کل : 132099920
بازديد کل : 91576254