امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
امام حسين علیه السلام باب نجات امّت هستند

امام حسين علیه السلام

باب نجات امّت هستند

يكى از صفات مهمّ امام حسين علیه السلام اين است كه آن حضرت باب ‏نجات امّت هستند. راه‏ هايى وجود دارد كه شيعيان آن حضرت ‏بايد با طى‏ نمودن آن‏ ها خود را به امام حسين علیه السلام برسانند تا نجات ‏يابند.

زيارت و عزادارى امام حسين علیه السلام دو وسيله از بهترين وسيله‏ هاى ‏رسيدن مردم به باب نجات كه امام حسين علیه السلام هستند مى ‏باشند.

هر كسى مى‏ تواند به تنهايى با زيارت و عزادارى و سوگوارى براى ‏آن حضرت خود را به باب نجات برساند و از گرداب ‏هاى گمراهى‏ و دام‏ هاى شيطانى و تسلّط شياطين نجات دهد. همان گونه که برای نجات عمومی تمامى افراد امّت و همه شيعيان مى ‏توانند خود را به باب نجات امّت ‏برسانند و  از راه زيارت و عزادارى يا به هر وسيله ديگر، نجات تمامى امّت را كه جز با ظهور حضرت مهدى عجّل الله تعالى فرجه‏ محقّق نمى ‏شود، به دست آورند.

چون زيارت و سوگوارى براى امام حسين علیه السلام از راه‏ هاى استوار و محكم براى فراهم شدن و فرا رسيدن حكومت عدل جهانى امام عصر عجّل الله تعالى فرجه مى ‏باشد، دشمنان به مخالفت با زيارت و عزادارى امام حسين علیه السلام پرداخته و به كارشكنى در اين جهت‏ مشغول شده ‏اند، و پيوسته مردم را به هر وسيله و حربه ‏اى كه ‏بتوانند از آن استفاده كنند، از زيارت و عزادارى براى امام ‏حسين علیه السلام باز مى ‏دارند.

همه مخالفان و دشمنان بايد بدانند اگر چه با تشكيل سقيفه، حكومت عدل علوى و منصب ظاهرى خلافت حضرت ‏اميرالمؤمنين علیه السلام اجرا نشد؛ ولى سرانجام با نام جهانى امام ‏حسين علیه السلام حكومت امام عصر عجّل الله تعالى فرجه آغاز می گردد و جهانى ‏مى ‏شود.

اكنون عزادارى و سوگوارى براى امام حسين علیه السلام در بسیاری از شهرهای جهان برپا مى ‏شود و زيارت ‏هاى ميليونى آن حضرت در ايّام اربعين و زمان‏ هاى ديگر مردمان جهان را با نام امام حسين علیه السلام آشنا ساخته‏ است.

ما بايد تلاش كنيم اين زيارت ها و عزادارى‏ ها هميشه افزايش ‏پيدا كند و هر چه بيشتر، آن ‏ها را با معرفت و محبّت كامل انجام ‏دهند تا به ظهور امام زمان ارواحنا فداه متّصل شود.

 

 

 

    بازدید : 5038
    بازديد امروز : 10301
    بازديد ديروز : 23197
    بازديد کل : 128884281
    بازديد کل : 89532120