حضرت امام صادق علیہ السلام نے فرمایا : اگر میں ان(امام زمانہ علیہ السلام) کے زمانے کو درک کر لیتا تو اپنی حیات کے تمام ایّام ان کی خدمت میں بسر کرتا۔
غفلت از امام زمان عجّل الله تعالى فرجه

غفلت از امام زمان عجّل الله تعالى فرجه

با توجّه به سورۀ قدر و نازل شدن «روح» و ملائكه در شب قدر بر امام زمان عجّل الله تعالى فرجه و اجراء دستورات خداوند به فرمان آن‏ حضرت در عالم، چرا آن بزرگوار غريب هستند؟! و چرا ما از امام‏ زمانمان غافل هستيم؟!

دشمنان چگونه توانستند قرن ‏ها نام و ياد حضرت مهدى عجّل الله تعالى‏ فرجه را از خاطره‏ ها و زبان شيعيان دور كنند و آنان را نسبت به وجود امام زمان ارواحنا فداه در غفلت نگه دارند؟! چرا مردم آن‏ گونه كه لازم ‏و شايسته است به حضرت مهدى عجّل الله تعالى فرجه توجّه نمى‏ كنند؟! و دربارۀ حكومت عدلِ جهانى آن بزرگوار نمى ‏انديشند؟!

دشمنان دين با اجراء چه نقشه ‏هايى افكار دوستان را در اين ‏باره ‏متوقّف ساختند؟! و چرا شيعيان در طول صدها سال نسبت به‏ وجود امام زمان عجّل الله تعالى فرجه و ظهور آن بزرگوار تقصير نمودند؟

رمز دست‏يابى دشمنان به اهداف شوم و شيطانى آن‏ ها در بى ‏تفاوت ‏بودن دوستان و شيعيان نسبت به وجود حضرت مهدى و حكومت جهانى آن حضرت چيست؟

چرا دوستان و شيعيان در دوران طولانى غيبت، از توجّه به آن ‏حضرت كوتاهى و تقصير نمودند.

در اين كتاب مطالبى را دربارۀ رمز موفقيّت دشمنان و تقصير دوستان بيان نموده ‏ايم تا راه‏ گشايى باشد براى كسانى كه جوياى ‏مطالبى در اين باره هستند.

به نظر مى‏ رسد دشمنان دين در غافل‏ سازى و در غفلت نگه‏ داشتن‏ دوستان و شيعيان از راه‏ ها و نقشه‏ هاى گوناگونى استفاده كرده‏ اند كه‏ از مهمترين آن‏ ها غافل نمودن مردم از مسألۀ معرفت و شناخت حضرت مهدى عجّل الله تعالى فرجه است.

آن‏ ها با نقشه ‏هاى متفاوت مردم را از شناخت مقام اهل بيت علیهم السلام بازداشتند و در نتيجه دوستان و شيعيان از صدر اسلام و در طول‏ تاريخ تشيّع از معرفت مقام عظيم ولايت بازماندند و اين جريان تا زمان غيبت همچنان ادامه يافت و شيعيان از توجّه به عظمت مقام ‏امام زمان عجّل اللَّه تعالى فرجه بازماندند و در نتيجه گرفتار كوتاهى و تقصير بسيار در اين ‏باره شدند. دشمنان دين علاوه بر دور ساختن‏ دوستان و شيعيان از معرفت مقام ولايت امام زمان ارواحنا فداه و ساير معصومين علیهم السلام، از راه‏ هاى ديگر نيز استفاده كردند كه نمونه ‏هايى از آن‏ ها را در اين كتاب بيان می کنيم.

* * *

با عذرخواهى از تقصيرهاى فراوان، از پيشگاه امام مهربان‏ حضرت مهدى عجّل الله تعالى فرجه طلب عفو و بخشش از آن بزرگوار مى‏ كنيم و با آرزوى تبديل شدن سيّئات ما به حسنات از خداوند بزرگ خواهان معرفت و توفيق به خدمت‏ گذارى در راه ولايتِ ‏مظلوم ‏ترين فرد عالم هستى حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام و ساير معصومين علیهم السلام مخصوصاً مظلوم ‏ترين فرد عالم در اين زمان، حضرت بقيّة الله الاعظم عجّل الله تعالى فرجه مى‏ باشيم.

 

مرتضى مجتهدى سيستانى

 

 

    ملاحظہ کریں : 8066
    آج کے وزٹر : 71713
    کل کے وزٹر : 94259
    تمام وزٹر کی تعداد : 132594761
    تمام وزٹر کی تعداد : 91905158