ઈમામ સાદિક઼ (અ.સ.) એ ફરમાવ્યુઃ અગર હું એમના જમાનામાં હોઉં તો મારી જીન્દગીનીના તમામ દિવષો એમની સેવા કરીશ.
هدف اهل سقیفه چه بود؟

هدف اهل سقیفه چه بود؟

یا

پنهان کاری در سقیفه!

   در مكانى كه سقفى لرزان برآن سايه افكنده بود و گاه بادهاى خشك و سوزان بيابان عربستان، گرد و غبار را نثار سر و صورت افراد مى ‏نمود كه در آن مكان از تابش‏ آفتاب سوزان، عرق ريزان در آنجا پناه گرفته بودند.

   تابش آفتاب سوزان از يك سو و جنگ و جدال و جوش و خروش ‏براى رياست آينده قطرات عرق را بر سر و صورت غبارآلود آنان‏ جارى مى‏ ساخت و چهرۀ كسانى را كه پيكر رسول خدا صلّی الله علیه وآله را رها نموده و جدا از بنى‏ هاشم و مهاجرين و ديگر مسلمانان براى بدست ‏گرفتن رياست آينده مسلمانان قيافه گرفته بودند، گرفته‏ تر مى ‏نمود.

   آيا به راستى آنان براى خدا گرد هم آمده بودند؟ آيا واقعاً هدف ‏آنان ايجاد نظام رهبرى براى حفظ آيندۀ اسلام بود و يا قدرت ‏طلبى وهواى رياست آنان را بر اين كار واداشته بود؟ چرا آنان پيكر رسول‏ خدا صلّی الله علیه وآله را رها نموده و در سقيفه گردهم آمدند؟ اگر مقصود آنان ‏خيرخواهى براى مسلمانان بود، چرا بنى ‏هاشم و ساير قريش وهمچنين مهاجرين را در جريان كار خود قرار ندادند و مخفيانه از آنان ‏به مشورت نشستند!؟ اگر قصد آنان پنهان ‏كارى از مسلمانان نبود چرا مسجد رسول خدا صلّی الله علیه وآله را ترك كردند و در سقيفه اجتماع نمودند؟

   چرا حداقل يك روز صبر نكردند تا بدن رسول خدا صلّی الله علیه وآله ‏محترمانه به خاك سپرده شود و پس از آن به كار خود بپردازند؟!

 

 

 

 

    મુલાકાત લો : 5128
    આજના મુલાકાતીઃ : 25821
    ગઈકાલના મુલાકાતીઃ : 86454
    સૌ મુલાકાતીની સંખ્યા : 131888760
    સૌ મુલાકાતીની સંખ્યા : 91448800