امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
شيعيانِ بامعرفت یا صبرپيشگان فداکار

شيعيانِ بامعرفت

يا صبرپيشگان فداکار

از صدر اسلام تاكنون چه مردان و زنان بزرگى زندگى كرده‌اند كه وجودشان تاريخ شيعه را متحوّل ساخته و پرچم تشيّع را در برابر دشمنان دين، با كمك خداوند و توسّل به اهل بيت عليهم السلام به اهتزاز درآورده‌اند. چه مردان بزرگ و شيرافكنى كه در ميدان ‌هاى جنگ، پهلوانان بى‌باك دشمنان را به خاك و خون كشيده ‌اند.

چه مردان بزرگى كه استوانه‌هاى محكمى از علم و دانش بوده‌اند و تارهاى تنيده دشمنان عنكبوت صفت را كه اوهام و خيالات خود را علم و آگاهى مى‌پنداشتند، از هم پاشيده و به آن‌ها ثابت كرده‌اند آنچه را كه آن را آب مى‌دانستند سرابى بيش نبوده است.

چه زنان بزرگى كه در مكتب اهل بيت عليهم السلام، رشد و تكامل يافته كه نه تنها خود پشتيبانى محكم و استوار براى دين بوده‌اند؛ بلكه شيرمردانى را در دامان پاك خويش پرورش داده‌اند كه دمار از روزگار اهريمنان درآورده‌اند.

چه مردانى! چه زنانى! چه بزرگسالانى! چه جوانانى!

چه انسان‌هايى! كه با همۀ كمبودهاى ظاهرى دست از تبليغ دين و گسترش يافتن مكتب اهل بيت عليهم السلام، سر از پا نشناختند. و با صبر و شكيبايى در برابر همۀ مشكلات و سختى‌ها به راه خود ادامه دادند.

اين شخصيّت ‏هاى بزرگ، بر اثر شناخت و معرفت، در سختى ‏ها و گرفتارى ‏ها نه تنها سقوط نكردند، بلكه با تمام توان و قدرت به يارى دين خدا و اهل بيت علیهم السلام برخاستند.

شناخت و معرفت آنان، آن بزرگواران را صاحبان عزم و اراده ‏نمود به گونه‏ اى كه با همۀ سختى ‏ها دست از امامشان بر نداشتند.

 

 

 

بازدید : 5393
بازديد امروز : 1138
بازديد ديروز : 21751
بازديد کل : 128909447
بازديد کل : 89544708