حضرت امام صادق علیہ السلام نے فرمایا : اگر میں ان(امام زمانہ علیہ السلام) کے زمانے کو درک کر لیتا تو اپنی حیات کے تمام ایّام ان کی خدمت میں بسر کرتا۔
مقابله با دشمنان

مقابله با دشمنان

متأسّفانه دشمنان دين از هر حربه اى براى نابودى شيعيان ‏استفاده مى ‏كنند. قتل و كشتار و خونريزى‏ ها از يك سو، ايجاد شك‏ و ترديد در مسايل دينى در ميان مردم از سوى ديگر، جسم و جان ‏شيعيان را به سوی نابودى مى‏ كشاند. هر چند خداوند خود حافظ اصل‏ دين و نگهبان و نگهدارندۀ آن است ولى افرادى هستند كه با نقشه ‏هاى خونين دشمنان دين، جان خود را از دست مى ‏دهند و يا با پخش برنامه‏ هاى شيطانی دشمنان، دچار شك و ترديد شده و گرفتار حيرت و سردرگمى مى‏ شوند. آن ها  نمى ‏دانند چه كنند و به چه ‏كسى پناه ببرند، مشكلات خود را به چه كسى بگويند و با چگونه‏ فردى درد دل كنند.

با اين وضع، وظيفۀ شيعيانى كه قدرت دارند از نظر علمی، مادّى و ساير امكانات راه نجاتى به گرفتاران عقيدتى و مادّى جامعه نشان ‏دهند، چيست؟

با اين همه گرفتارى ‏هاى گوناگونی كه براى جامعه پيش آمده و بسيارى از افراد به نوعى يا به انواعى از نابسامانى‏ هاى دينى و دنیوی گرفتار شده ‏اند؛ به كدام نوع از گرفتاران بهتر است كمك شود و آنان را از هلاكت نجات داد؟ آيا به كسانى كه رخت و لباسى براى ‏پوشيدن ندارند بهتر است كمك نمود، يا به كسانى كه نانى براى‏ خوردن ندارند؟

آيا به كسانى كه سرپناهى براى زندگى ندارند بهتر است كمك‏ نمود يا به افرادى كه قدرت تشكيل خانواده ندارند و نمى ‏توانند خود را در ميان اين همه مفاسد اجتماعى حفظ كنند؟

يا بايد از كسانى دستگيرى نمود كه دينشان در خطر افتاده و هر روز بر شكّ ‏و ترديد آنان افزوده مى‏ شود؟

 

 

 

 

    ملاحظہ کریں : 7593
    آج کے وزٹر : 0
    کل کے وزٹر : 87072
    تمام وزٹر کی تعداد : 132436968
    تمام وزٹر کی تعداد : 91826258