امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
زنان و شرکت در بیعت با خلیفه

زنان

و شرکت در بیعت با خلیفه

آيا شركت در تعيين خليفه يك وظيفۀ دينى براى همۀ‏ مسلمانان بوده است، و همگان بايد در آن شركت مى ‏كردند، يا مخصوص كسانى بوده است كه در صدد به دست گرفتن قدرت بودند و يك مسئلۀ سياسى و در ارتباط با قدرت طلبى بوده است؟

   اگر يك وظيفۀ دينى براى همۀ مسلمانان بوده است پس چرا هيچ‏يك از زنان مسلمان در سقيفه شركت نداشتند؟! مگر در روز غدير وقتى كه رسول خدا صلّی الله علیه وآله به غدير خم رسيدند، دستور ندادند كه‏ همه مردان و زنانى كه جلوتر رفته بودند باز گردند؟ مگر در روز عيد غدير زنان نيز با حضرت امير مؤمنان على‏ علیه السلام بيعت نكردند؟ مگر آن‏ ها با دست بردن در ظرف آبى كه دست حضرت على ‏علیه السلام در آن‏ بود، همانند مردان مسلمان، خلافت و امامت آن حضرت را نپذيرفتند؟ چرا در سقيفه و پس از آن هيچ يك از زنان مدينه نبودند؟

   در صورتى كه زنان نمى‏ توانند در تعيين خليفه شركت كنند آيا حق دارند با خليفۀ خدا بجنگند؟ چرا عايشه در جنگ جمل‏ با امیرالمؤمنین علیه السلام که خلیفۀ اوّل رسول خدا صلّی الله علیه وآله به اعتقاد شیعه هستند و خلیفۀ چهارم به عقیدۀ اهل تسنّن می باشند جنگ کرد و بیست هزار نفر از مسلمانان را به كشتن داد و خود با سرشكستگى و پشيمانى به مدينه بازگشت؟

اگر زن نمی تواند در تعیین خلیفه شرکت کند و به عقیدۀ اهل تسنّن چنین ارزشی را ندارد آیا می تواند با خلیفه خدا بجنگد؟!

 

 

    بازدید : 5045
    بازديد امروز : 33123
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128973407
    بازديد کل : 89576693