امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
هدف اهل سقیفه چه بود؟

هدف اهل سقیفه چه بود؟

یا

پنهان کاری در سقیفه!

   در مكانى كه سقفى لرزان برآن سايه افكنده بود و گاه بادهاى خشك و سوزان بيابان عربستان، گرد و غبار را نثار سر و صورت افراد مى ‏نمود كه در آن مكان از تابش‏ آفتاب سوزان، عرق ريزان در آنجا پناه گرفته بودند.

   تابش آفتاب سوزان از يك سو و جنگ و جدال و جوش و خروش ‏براى رياست آينده قطرات عرق را بر سر و صورت غبارآلود آنان‏ جارى مى‏ ساخت و چهرۀ كسانى را كه پيكر رسول خدا صلّی الله علیه وآله را رها نموده و جدا از بنى‏ هاشم و مهاجرين و ديگر مسلمانان براى بدست ‏گرفتن رياست آينده مسلمانان قيافه گرفته بودند، گرفته‏ تر مى ‏نمود.

   آيا به راستى آنان براى خدا گرد هم آمده بودند؟ آيا واقعاً هدف ‏آنان ايجاد نظام رهبرى براى حفظ آيندۀ اسلام بود و يا قدرت ‏طلبى وهواى رياست آنان را بر اين كار واداشته بود؟ چرا آنان پيكر رسول‏ خدا صلّی الله علیه وآله را رها نموده و در سقيفه گردهم آمدند؟ اگر مقصود آنان ‏خيرخواهى براى مسلمانان بود، چرا بنى ‏هاشم و ساير قريش وهمچنين مهاجرين را در جريان كار خود قرار ندادند و مخفيانه از آنان ‏به مشورت نشستند!؟ اگر قصد آنان پنهان ‏كارى از مسلمانان نبود چرا مسجد رسول خدا صلّی الله علیه وآله را ترك كردند و در سقيفه اجتماع نمودند؟

   چرا حداقل يك روز صبر نكردند تا بدن رسول خدا صلّی الله علیه وآله ‏محترمانه به خاك سپرده شود و پس از آن به كار خود بپردازند؟!

 

 

 

 

    بازدید : 4400
    بازديد امروز : 25768
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128958700
    بازديد کل : 89569338