امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
قتل و كشتار بيشتر مردم، قبل از ظهور امام زمان عجّل الله تعالى فرجه است نه در زمان ظهور

قتل و كشتار بيشتر مردم ، قبل از ظهور

امام زمان عجّل الله تعالى فرجه است

نه در زمان ظهور


امام صادق  عليه السلام : 

لايكون هذا الأمر حتّى يذهب ثلث النّاس، فقلنا: إذا ذهب ثلثا النّاس فمن يبقى؟ فقال: أما ترضون أن تكونوا في الثلث الباقي ؟(1)

اين امر واقع نمى‌شود تا دو سوّم مردم از ميان بروند، گفتيم : هر گاه دو سوّم مردم از بين بروند پس چه كسى باقى مى‌ماند، حضرت فرمودند: آيا راضى نيستيد از يك سوّم باقى باشيد؟!

اين روايت صراحت دارد كه دو سوّم از مردم قبل از ظهور امام عصر ارواحنا فداه نابود مى‌شوند و حضرت باقر العلوم علیه السلام مطلب را به گونه‌اى بيان فرموده‌اند كه تا دو سوّم مردم جهان كشته نشوند ظهور واقع نمى‌شود!
بديهى است يك كشتار عمومى كه در آن ميلياردها نفر از مردم به خاك و خون كشيده مى‌شوند با جنگ‌هاى عادّى آن زمان كه با شمشير و تير و نيزه بوده است ممكن نيست واقع شود. 
با اين گفتار روشن مى‌شود كه آن حضرت در كلام خود اشاره به وسيله‌هاى نابودگر زمانِ ما اشاره فرموده‌اند كه در زمانى كوتاه مى‌توان ميليون‌ها نفر را به خاك و خون كشانده و نابود نمايد به گونه‌اى كه يك سوّم مردم جهان فقط باقى بمانند.
استفاده وسيله‌هاى كشتارهاى دسته‌ جمعى همچون بمب‌هاى هسته‌اى كه هر يك از آن ها ممكن است كشورى را نابود كند و ظالم و مظلوم را در كنار هم هلاك مى‌كند، چگونه با عدالت جهانى آن حضرت سازگار است ؟
 


(1) الغيبة شيخ : 206.
 

 

 

 

    بازدید : 4428
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 40921
    بازديد کل : 128988985
    بازديد کل : 89584491