الإمام الصادق علیه السلام : لو أدرکته لخدمته أیّام حیاتی.
اگر چنین دستوری برای همه صادر شده بود!...

اگر چنین دستوری

برای همه صادر شده بود!...

بر فرض كه چنين دستورى از سوى پيغمبر اكرم ‏صلّی الله علیه وآله صادر شده بود، همۀ مسلمانان كه در آن عصر حدود هفت ‏ميليون نفر بودند و در شهرها و بلادها و روستاهاى كشور اسلامى ‏پخش بودند با توجّه به عدم امكانات در آن روز از نظر سفر و كسب‏ اطّلاع چگونه توانستند در اندک ساعتی به ابو‏بكر رأى دهند؟!

   آيا معقول است كه هفت ميليون نفر مسلمان در مدّتى كوتاه همه ‏به ابوبكر رأى دهند بدون آن كه اختلافى در رأى افراد وجود داشته ‏باشد.

   پس با توجّه به امكانات آن روز بايد بپذيريم امكان ندارد هفت‏ ميليون مسلمان در رأى‏ گيرى شركت كنند و نتيجۀ سرشمارى آن در عرض مدّتى كوتاه، انتخاب ابوبكر بدون اختلاف و وجود منازع از آب درآيد!

   اگر صورت ديگر پذيرفته شود كه عدّه ‏اى خاصّ براى انجام اين‏ مأموريت از طرف پيغمبر اكرم‏ صلّی الله علیه وآله انتخاب شده بودند و لازم نبود همۀ مردم در اين انتخاب شركت كنند!! مى‏ گوئيم:

   گذشته از آنكه هيچ كس تاكنون چنين چيزى را ادّعا نكرده و هيچ‏گونه دليلى نيز بر صحّت آن وجود ندارد، چرا وقتى كه اسامه و ساير انصار با انتخاب ابوبكر به مخالفت پرداختند، آنان را با ذكر اين مطلب متوجّه‏ نساختند.

   آيا اين خود دليل بر آن نيست كه گروهى فرصت ‏طلب با اتّحاد با يكديگر كرسى خلافت را ربودند و مسلمانان جهان را تاكنون از حكومت واقعى اسلام محروم نمودند؟!

 

 

 

 

    زيارة : 5522
    اليوم : 27892
    الامس : 86454
    مجموع الکل للزائرین : 131892902
    مجموع الکل للزائرین : 91450871