حضرت امام صادق علیہ السلام نے فرمایا : اگر میں ان(امام زمانہ علیہ السلام) کے زمانے کو درک کر لیتا تو اپنی حیات کے تمام ایّام ان کی خدمت میں بسر کرتا۔
(17) دختر مضطرّ در حرم حضرت ابوالفضل‏ عليه السلام

(17)

دختر مضطرّ در حرم حضرت ابا الفضل‏ عليه السلام

   در مواردى كه بر اثر اضطرار، حالت انقطاع پيش مى ‏آيد، توسّل به آن‏ خاندان، اثربخش بوده و داراى اثر فورى است.

   از اين رو دوستان مكتب اهل بيت‏ عليهم السلام در شدائد و گرفتارى‏ها به آن‏ بزرگواران پناه برده و اضطرار خود را با توسّل به آنان برطرف مى ‏نمايند. نمونه ‏جالبى از اين گونه توسّلات را براى شما مى‏ آوريم.

   يكى از بزرگان قم مى‏ گويد: روزى در حرم مطهّر حضرت اباالفضل العباس عليه السلام ‏مشرف بودم، ناگهان ديدم جمعيّت زيادى از اعراب همراه با دخترى سراسيمه‏ وارد حرم شدند و حرم مطهّر از انبوه جمعيّت پر شد.

   آن دختر شبكه‏ هاى ضريح را گرفت و با صداى بلند كلماتى جسورانه گفت‏ كه توجه زائرين را به خود جلب كرد. ناگهان متوجه شدم آن دختر و ساير مردم ‏چنان ساكت شدند كه گويا نفَس همه قطع شده است.

   يك مرتبه صدائى بلند شد و كلامى به اين مضمون به گوش همه رسيد:

«پدر من، شوهر مادر من است» اين صدا از كودكى برخاست كه در شكم دختر بود. يك مرتبه صداى هلهله در حرم بلند شد. زنها بسوى دختر هجوم بردند وعده ‏اى با كوشش فراوان او را از دست زنها رها كرده و در بقعه ‏اى كه مركز كليددار آستان مقدّس حضرت اباالفضل‏ عليه السلام بود، بردند.

   پس از آن كه دختر را بردند و خلوت شد، چون كه من با كليددار حرم آشنا بودم، نزد او رفتم و جريان را از او سئوال كردم. كليددار حرم گفت:

   اينها طائفه ‏اى از عرب هاى صحرانشين اطراف كربلا هستند، اين دختر را به ‏عقد پسر عمويش در آورده ‏اند و چون در زمان عقد، ارتباط عروس و داماد نزد آنها بسيار زشت و ننگين است، جوان مراقب بوده مخفيانه همسرش را ملاقات كند. او پس از آن كه با همسرش ملاقات و ارتباط پيدا مى‏ كند، دختر باردار مى ‏شود. جوان از ترس فرار مى‏ كند و مدتى مخفى مى‏ شود تا حمل دختر آشكار مى‏ شود. نزديكان دختر از او سئوال مى‏ كنند، او مى‏ گويد: از شوهرم حامله شده‏ ام. آنها جوان را پيدا كرده و از او سئوال مى ‏كنند. او از ترس، جريان را انكار مى‏ كند.

   بستگانِ دختر تصميم مى‏ گيرند دختر را بكشند. او هر چه التماس مى‏ كند و خود را بى‏گناه معرفى مى‏ كند، فايده‏ اى نمى‏ بخشد تا سرانجام مى‏ گويد: حضرت اباالفضل العبّاس‏ عليه السلام را حاكم  قرار دهيم هر چه آن بزرگوار حكم‏ كردند انجام دهيد. از اين رو به حرم مشرّف شده و به معجزه حضرت‏ عبّاس‏ عليه السلام كودك در رحم مادر اقرار به پاكى او نمود.(1)

اين نمونه‏ اى از هزاران معجزه است كه بر اثر عنايات كريمانه خاندان‏ رسالت جلوه ‏گر شده است.


1) جامع الدرر: 408/2.

منبع :  اسرار موفقيت : 2 / 383  

 

 

ملاحظہ کریں : 1325
آج کے وزٹر : 60285
کل کے وزٹر : 286971
تمام وزٹر کی تعداد : 148412852
تمام وزٹر کی تعداد : 101685472