ઈમામ સાદિક઼ (અ.સ.) એ ફરમાવ્યુઃ અગર હું એમના જમાનામાં હોઉં તો મારી જીન્દગીનીના તમામ દિવષો એમની સેવા કરીશ.
دشمنى‌هاى ابوسفيان با مسلمانان در خارج از حجاز

دشمنى‌هاى ابوسفيان

با مسلمانان در خارج از حجاز

 دشمنى‌هاى قريش ، بنى‌اميّه به ويژه ابوسفيان آن چنان همه جانبه و گسترده بود كه از مرزهاى حجاز گذشته و در هر شهر و ديارى كه مى‌توانستند، عليه رسول خدا صلّى الله عليه وآله  و پيروان آن حضرت به دشمنى مى‌پرداختند.
ابوسفيان كه سردمدار مخالفان و رياست دشمنان پيامبر اكرم صلّى الله عليه وآله و مسلمانان را به عهده داشت ، به ادامه دشمنى‌هاى خود در خارج حجاز نيز ادامه داد.
آنگاه كه گروهى از مسلمانان ـ كه در رأس آنان جناب جعفر بن ابى طالب بود ـ به فرمان پيامبر خدا صلّى الله عليه وآله براى نجات از شكنجه و آزارهاى ابوسفيان و پيروانش به حبشه رفته بودند، ابوسفيان نيز با تنى چند از يارانش به حبشه مسافرت كرد تا با دروغگويى‌ها و حيله‌گرى‌هاى خود آنان را از پادشاه حبشه گرفته و به حجاز برگرداند. تا نه‌ تنها قدرت بر شكنجه و آزار آنان داشته باشد، بلكه مهمتر از آن مانع گسترش اسلام شده و از گرايش پادشاه و مردم حبشه به اسلام جلوگيرى كند.
ابوسفيان كه در مبارزه و كفر، سياستمدارى كهنه‌كار بود، به خوبى مى‌دانست كه رفتن يك گروه از مسلمانان پرتلاش و فعّال به حبشه ، اسلام را از مرزهاى حجاز فراتر برده و كم‌كم سرزمين‌هاى ديگر نيز به پيامبر اسلام صلّى الله عليه وآله مى‌گروند. در اين صورت چراغ كفر رو به خاموشى نهاده و پرچم اسلام فراتر از حجاز به اهتزاز در مى‌ آيد. و در نتيجه شكست كفّار كه ابوسفيان سردمدار آن‌ها بود فرا مى‌ رسد. بنابراين تصميم گرفت به سوى حبشه سفر كند و مسلمانان را با ذلّت به حجاز بازگرداند.
اكنون پس از بيان كوتاهى از دشمنى‌هاى دامنه‌دار ابوسفيان و... به نقل جريان مهاجرت به حبشه مى‌پردازيم:

 

 

 

 

    મુલાકાત લો : 16383
    આજના મુલાકાતીઃ : 0
    ગઈકાલના મુલાકાતીઃ : 102211
    સૌ મુલાકાતીની સંખ્યા : 132261000
    સૌ મુલાકાતીની સંખ્યા : 91737351