ઈમામ સાદિક઼ (અ.સ.) એ ફરમાવ્યુઃ અગર હું એમના જમાનામાં હોઉં તો મારી જીન્દગીનીના તમામ દિવષો એમની સેવા કરીશ.
(۱۸) دعا هنگام خوردن تربت

(۱۸)

دعا هنگام خوردن تربت


در بحارالانوار از مکارم الاخلاق از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمودند:

خاک قبر امام حسین علیه السلام مُشکی پربرکت است، از شیعیان ما اگر کسی از آن بخورد شفای هر دردی برای  او خواهد بود و از دشمنان ما اگر کسی بخورد آب می شود همان طور که پی یا دُنبه آب می شود، پس هرگاه خواستی از خاک قبر امام حسین علیه السلام بخوری بگو:

أَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْئَلُكَ بِحَقِّ الْمَلَكِ الَّذِي قَبَضَهَا، وَبِحَقِّ النَّبِيِّ الَّذِي‏ خَزَنَهَا، وَبِحَقِّ الْوَصِيِّ الَّذِي هُوَ فِيهَا، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ‏ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تَجْعَلَ لي فِيهِ شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ، وَعَافِيَةً مِنْ كُلِّ بَلاَءٍ، وَأَمَاناً مِنْ كُلِّ خَوْفٍ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَسَلَّمَ.

و نیز می گویی: أَللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّ هَذِهِ التُّرْبَةَ تُرْبَةُ وَلِيِّكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّهَا شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ، وَأَمَانٌ مِنْ كُلِّ خَوْفٍ، لِمَنْ شِئْتَ [مِنْ‏خَلْقِكَ] وَلِي بِرَحْمَتِكَ، وَأَشْهَدُ أَنَّ كُلَّ مَا قِيلَ فِيهِمْ وَفِيهَا هُوَ الْحَقُّ مِنْ‏عِنْدِكَ، وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ.

خداوندا از تو می خواهم به حق ملکی که آن را قبض نمود، و به حق پیامبری که آن را نگه داشت، و به حق وصیی که در آن جای گرفته است که بر محمّد و آل محمّد درود فرستی و برای من در آن شفا از هر دردی و عافیت از هر بلایی و ایمنی از هر ترسی قرار دهی به رحمتت ای مهربان ترین مهربانان، و درود خدا بر حضرت محمّد و خاندان پاک او باد.
و نیز می گویی:
خداوندا گواهی می دهم که این تربت تربت مقدس ولی تو است ـ که درود خدا بر او باد ـ و گواهی می دهم که آن شفای هر درد و باعث ایمنی از هر ترس و بیم است برای آنکه بخواهی [از خلق تو] و برای من به رحمتت، و گواهی می دهم که آنچه در مورد آنان و درباره تربت گفته شده از فضائل، حق است و از جانب تو است و فرستاده شدگانت راست گفته اند.
(1)

حال در اینجا بعضی دعاهایی که با تربت مقدّس امام حسین علیه السلام نوشته می شود را می آوریم:


(1) الإستشفاء بالتّربة الشريفة الحسينيّة: 74، بحارالأنوار: 132/101 ، كتاب المزار باب تربته صلوات الله عليه: ح 60. الصحيفة الباقرية والصادقيّة الجامعة: ص 239 .







 

    મુલાકાત લો : 14362
    આજના મુલાકાતીઃ : 31679
    ગઈકાલના મુલાકાતીઃ : 86454
    સૌ મુલાકાતીની સંખ્યા : 131900475
    સૌ મુલાકાતીની સંખ્યા : 91454658