حضرت امام صادق علیہ السلام نے فرمایا : اگر میں ان(امام زمانہ علیہ السلام) کے زمانے کو درک کر لیتا تو اپنی حیات کے تمام ایّام ان کی خدمت میں بسر کرتا۔
تلاش براى راه يافتن به عالم غيب

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

تلاش براى راه يافتن به عالم غيب

بعضى از كشورهاى بزرگ براى راه يافتن به عالم غيب! و درك اسرار ناشناخته جهانِ نامرئى، سرمايه ‏هاى كلانى را از دست داده و تعدادى از نيروهاى‏ خود را به هلاكت رسانده ‏اند .
همانگونه كه در زمان‏ هاى گذشته فرعون براى رفتن به آسمان و ديدن خدا! با استفاده از افكار وزيرش هامان دست به دامن چند «كركس» شد تا او را بر فراز آسمان ها بالا برند؛ اينان نيز با ايجاد ميدان ‏هاى الكترو مغناطيسى در خيال راه يافتن ‏به عالم غيب بودند و مى‏ خواستند جهان نامرئى را نيز در اختيار خود قرار دهند!
براى رسيدن به اين هدف دست به كار شدند و به تلاش و تجربه پرداختند. ولى نتيجه ‏اى كه عايد آنها شد اين بود كه تعدادى از نيروهاى آنها، به جنون گرفتار شدند و دكتر جساپ مهمترين شخصيت علمى آنها كه كارها را با نظر او انجام مى ‏دادند، ناگهان به طرز نامعلوم و اسرارآميزى دست به خودكشى زد.
او در پيرامون اين آزمايش به يكى از دوستان خود نوشت:
«هدف از اين آزمايش تأثير ميدان مغناطيسى شديد بر روى كشتى ‏سرنشين دار بود. اين عمل به وسيله مولدهاى مغناطيسى انجام مى ‏شد و اين‏ دستگاه ‏ها در اطراف كشتى مورد نظر، ميدان مغناطيسى بسيار شديدى را ايجاد مى‏ كردند تا آن را ناپديد سازند.
گرچه احتمال مى ‏رفت ميدان مغناطيسى بر روى سرنشينان كشتى اثرات منفى ‏بگذارد، ولى نتيجه هايى كه به دست مى ‏آمد، بسيار مهم ‏تر از جان عده ‏اى انسان ‏بود(!) هنگامى ‏كه نخستين بار اين آزمايش انجام پذيرفت، نورى سبزرنگ تيره ‏پديدار شد و درست مانند مه نورانى سبز رنگى كه بازماندگان از حوادث ‏برمودا نقل مى ‏كنند در اطراف كشتى پديد آمد» .(1)

كسانى كه بيش از حدّ در ميدان مغناطيسى مانده ‏اند، «بهت زده» يا «شوكّه» مى‏ شوند و آن را «جهنّم مجسّم» مى ‏نامند. افرادى كه دچار چنين حالتى‏ شده ‏اند، قادر نيستند به ميل يا اراده خود حركت كنند، مگر آنكه دو نفر، يا بيشتر، كه در ميدان مغناطيسى حضور دارند، فوراً به طرف او بروند و به بدنش دست بزنند، در غير اين صورت مثل سنگ منجمد مى ‏شود و فلج مى‏ گردد. هرگاه مردى فلج شود و يا به اصطلاح خشكش بزند، مكان و موضع او بياد به‏ دقّت تعيين گردد و سپس نيروى مغناطيسى قطع شود. او ديگر قادر به حركت ‏نيست. آنگاه، فرد جديدى را به آن نقطه اعزام مى‏ كنند و او در كمال حيرت، فقط صورت، و يا پوست برهنه آن شخص را مشاهده مى‏ كند، يعنى به عبارت‏ ديگر اثرى از لباس يا يونيفرم معمولى بر تن او نمى ‏بيند. گاهى مدّت يك‏ساعت طول مى ‏كشد، گاهى يك شبانه روز، و در پاره ‏اى موارد، مدّت شش ماه ‏به طول مى ‏انجامد تا آن شخص را از حالت انجماد يا فلج شدگى خارج سازند.
... افرادى كه دچار انجماد شديد شده ‏اند، از گذشت زمان آگاه نيستند، و درست مانند افرادى كه در حالت نيمه اغماء به سر مى ‏برند، زندگى مى‏ كنند، نفس‏ مى ‏كشند، مى ‏بينند و احساس مى ‏كنند، با اين حال نسبت به خيلى چيزها آگاهى ‏ندارند. برعكس، اشخاصى كه دچار حالت معمولى انجماد شده‏ اند، از گذشت‏ زمان آگاهند، ولى هيچگاه دقّت آنها نسبت به زمان، به اندازه دقّت من و شما نيست. همانگونه كه گفتم، مدّت شش ماه طول مى‏ كشد تا آنها به حال عادّى ‏برگردند. همچنين بالغ بر 5 ميليون دلار براى دستگاه هاى الكترونيك، و يك ‏محل مخصوص براى قرار دادن كشتى در آن خرج بر مى ‏دارد.
هيچ ‏يك از افرادى كه در آزمايش «فيلادلفيا» شركت كرده ‏اند، حاضر نيستند دوباره نامرئى شوند. در حال حاضر تعداد انگشت شمارى از اين افراد باقى مانده ‏اند... بيشترشان ديوانه شده ‏اند. يكى از آن ها در برابر ديدگان همسر و فرزند خويش و دو تن خدمه كشتى، از ميان ديوارهاى اقامتگاه خود بيرون زد و ديگر هيچكس او را نديد، و دو تن ديگر به درون شعله ‏هاى آتش رفتند وجان باختند.(2)

***

نيروى دریائى آمريكا در «فيلادلفيا» دست به آزمايش حيرت ‏انگيزى زد. آن ها مى ‏خواستند به راز ناپديد شدن كشتى‏ ها و هواپيماها پى ببرند.
روزنامه و مجلاّت گوناگون در سراسر جهان شرح اين آزمايش را كه به «آزمايش فيلادلفيا» موسوم شد، با آب و تاب تمام درج كردند و شرح اين ‏واقعه شگفت ‏انگيز در كتابها نيز منعكس شد، ولى حقيقت هيچگاه چهره خودرا نشان نداد و همه چيز در پرده ابهام باقى ماند. كسانى كه شاهد اين ماجرا بودند، زندگى را بدرود گفته ‏اند و آنها نيز كه اطلاعاتى درباره اين آزمايش‏ دارند، حاضر نيستند حرفى در اين باره بزنند. و حتّى يكى از افرادى كه در اين‏ باره تحقيق مى‏ كرد، دست به خودكشى زد. گزارش‏ ها و تفسيرهاى مطبوعات ‏نيز درباره «آزمايش فيلادلفيا» كاملاً روشن نبود.
آنها نوشتند: «كوشش نيروى دريائى آمريكا براى ناپديد كردن يك كشتى‏ موفقيت ‏آميز بود، ولى احتمالا نتيجه زيان بارى عايد سرنشينان آن شده است«.
بين «آزمايش فيلادلفيا» و «مثلث برمودا» رابطه ‏اى وجود دارد، زيرا  بطور مصنوعى يك ميدان مغناطيسى ايجاد كرده بودند تا موقتاً  «يك ناوشكن وسرنشين آن را ناپديد سازند. به عبارت ديگر در نظر داشتند به همان عملى‏ مبادرت ورزند كه در موارد مختلف در مثلث برمودا انجام مى‏ شد.
نفع اين كار براى نيروى دريائى آمريكا در آن بود كه به اين وسيله مى‏ توانست ‏وسايل و كشتى ‏هاى جنگى خود را از نظر پنهان كند و آن ها را نامرئى سازد.
ولى اين آزمايش از لحاظ علمى بيشتر حائز اهميت است، زيرا از اين طريق ‏افراد بشر و اجسام مختلف مى ‏توانند موقّتاً به «بعد» ديگرى منتقل شوند. ولى از لحاظ انسانى، يك جنايت محسوب مى‏ شود
.(3)

 


(1) وحشت در برمودا: 276.

(2و3) گمشدگان مثلّث برمودا: 222.



 

    ملاحظہ کریں : 14641
    آج کے وزٹر : 29760
    کل کے وزٹر : 103128
    تمام وزٹر کی تعداد : 132322351
    تمام وزٹر کی تعداد : 91768946