امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
آیا ابوبکر خلیفه رسول خدا صلّی الله علیه وآله است؟

آیا ابوبکر

خلیفۀ رسول خدا صلّی الله علیه وآله است؟

اهل تسنّن ابوبکر را خلیفهٔ رسول خدا صلّی الله علیه وآله می دانند در حالی که آن بزرگوار هیچ گاه ابوبکر را خلیفهٔ خود معرّفی نکردند.

اگر رسول خدا صلّی الله علیه و آله ابوبکر را خلیفهٔ خود می دانستند ابوبکر در سقیفه به آن استدلال می کرد، در حالی که او چنین ادّعایی نکرد، بلکه برای کنار زدن انصار و دور نمودن آنان از کرسی خلافت گفت پیامبر فرمودند خلیفه باید از قریش باشد. اگر رسول خدا صلّی الله علیه وآله او را خلیفهٔ خود تعیین کرده بودند به آن استدلال می کرد و نیازی به تمسّک جستن به قریشی بودن خود نداشت. علاوه بر اینکه او خلافت خود را به خاطر بیعت چند نفر افرادی که تعدادشان انگشت شمار و بسیار اندک بود، می دانست.

این دلیل است بر اینکه ابوبکر خلافت خود را به خاطر بیعت افراد می دانست نه به خاطر اینکه پیامبر خدا صلّی الله علیه وآله او را خلیفۀ خود معرّفی نموده باشند.

با توجّه به این مطلب پیراوان سقیفه چطور کسی را به خاطر بیعت چند نفر، خلیفهٔ رسول خدا صلّی الله علیه وآله می دانند با اینکه می دانند هیچگاه آن حضرت، ابوبکر را خلیفۀ خود معرّفی نکرده اند، امّا حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام که ده ها هزار نفر با حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام بیعت کرده اند و رسول خدا صلّی الله علیه وآله بارها آن حضرت را خلیفهٔ خود معرّفی کرده اند، اوّلین خلیفهٔ رسول خدا صلّی الله علیه وآله نمی دانند؟!!

پس تعجّب از اهل تسنّن است که امیرالمؤمنین علی علیه السلام را که ده ها هزار نفر در حضور پیغمبر اکرم صلّی الله علیه وآله در روز غدیر با ایشان بیعت کرده و بارها رسول خدا صلّی الله علیه وآله آن حضرت را خلیفهٔ خود معرّفی کردند. اوّلین خلیفه و جانشین رسول خدا صلّی الله علیه وآله نمی دانند!! امّا ابوبکر را که عدّه ای بسیار قلیل در سقیفه پنهان از دیگران با او بیعت کردند و هیچگاه رسول خدا صلّی الله علیه وآله او را خلیفهٔ خود معرّفی نکرده اند خلیفهٔ بلافصل رسول خدا صلّی الله علیه وآله می دانند؟!!

 

 

 

بازدید : 434
بازديد امروز : 55614
بازديد ديروز : 76159
بازديد کل : 129851724
بازديد کل : 90105791