Imam Shadiq As: seandainya Zaman itu aku alami maka seluruh hari dalam hidupku akan berkhidmat kepadanya (Imam Mahdi As
تندروی در تبلیغ افراد

تندروی در تبلیغ افراد

براى دعوت نمودن مردم به سوى امام زمان ارواحنا فداه و توجّه ‏پيدا كردن آنان و آشنا شدن آن ‏ها با مقام رفيع ولايت اهل‏بيت علیهم السلام، بايد از سخت ‏گيرى‏ ها و تندروى ‏ها و همچنين از اعمالى سخت و سنگين براى افراد، دورى نموده و با آن‏ ها با مدارا برخورد نمود. اگر از اوّل كار بعضى از افراد اعمال سخت و سنگين و ادعيه و اعمالى كه انجام آن براى عموم افراد سنگين و غير قابل تحمّل است از آنان خواسته شود انجام دهند، چه بسا كه ضرر و زيان آن ‏بيش از نفع آن و آثار منفى آن بيش ‏تر از آثار مثبت آن مى‏ باشد، و چه بسا كه از همان آغاز كار پشيمان شده و از آن بگريزند.

بايد توجّه داشته باشيم عموم افراد از آغاز كار آمادگى براى ‏خواندن بعضى از ادعيه و اذكار سنگين را ندارند و در صورتى كه‏ خواندن آن ‏ها به اين گونه افراد تحميل شود، پس از مدّتى براى‏ آنان انجام آن‏ ها غير قابل تحمّل مى‏ شود و در نتيجه از اصل كار دست بر مى‏ دارند و از راه خارج مى‏ شوند.

در اين صورت كسى كه آنان را به انجام اين گونه اعمال‏ راهنمايى و تشويق كرده است مقصّر خواهد بود.

اين واقعيّتى است كه در روايات اهل‏بيت علیهم السلام به آن تذكّر داده ‏شده و فرموده‏ اند افراد را با رفق و مدارا به سوى مراحلى بالاتر دعوت كنيد نه با زور و مشقّت و تحميل سختى ‏هاى غير قابل‏ تحمّل.

 

 

    Mengunjungi : 7769
    Pengunjung hari ini : 0
    Total Pengunjung : 89703
    Total Pengunjung : 132442230
    Total Pengunjung : 91828889