امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
اسرار زمان

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

اسرار زمان

همانندهاى كاملا تكان دهنده‏ اى بين سرنوشت لينكلن و تقدير كندى ‏توسّط «جس ستين»(1) در «اسرارى از دنياى روان» نوشته شده است.
   .... هر دو براى حقوق و امتيازات مدنى سياه ‏پوستان مبارزه كردند، هر دو در روز جمعه به قتل رسيدند و تنها توسط تعداى مأموران امنيتى غير قابل ‏اعتماد محافظت مى‏ شدند. هر دو در اثر اصابت گلوله به سرشان كشته شدند، ودر هر دو مورد همسرانشان حاضر و شاهد مرگ بودند. كندى در سالروز صدمين سال اعلاميه لينكلن درباره آزادى، ترور گرديد. درست همان طور كه‏ به لينكلن اعلام خطر گرديد كه خود را در تأتر ظاهر نسازد، به همان نحو به ‏كندى گفته شد كه به دالاس نرود.
و تشابهات قابل توجّه ديگر: هر كدام نايب رياست - جمهورى - داشتند به نام «جانسون» - «آندريو»(2) - اولين جنوبى يى بود كه رئيس جمهور گرديد، وبهمان ترتيب دومين «جانسون» - «ليندون»(3) - تحت همان شرايط رئيس‏ جمهور شد. قاتل لينكلن، «جان ويلكس - بوث»(4) در سال 1839 تولد يافت، و «لى هاروى اوسوالد»(5) قاتل كنديف در سال 1939 به دنيا آمد. «بوث» در تأترلينكلن را هدف قرار داده و به داخل مغازه‏ اى فرار نمود، «اوسوالد» به كندى از داخل مغازه‏ اى شيليك نموده و به داخل تأترى گريخت. هر دو تروريست قبل‏ از آن كه محاكمه شوند هدف گلوله قرار گرفته و كشته شدند. لينكلن و كندى‏ هر يك دو فرزند از دست دادند، يكى قبل از راه يافتن به كاخ سفيد و دومى درزمانى كه به مقام رياست جمهورى نايل شده بودند. كندى منشى يى داشت بنام «لينكلن» و منشى لينكلن «كندى» نام داشت.
در همانندهاى بيشتر: «اندريو جانسون» در سال 1808 به دنيا آمد، «ليندون‏جانسون» در سال 1908 ديده بر جهان گشود. نام «ليندون جانسون»(6) و «اندريوجانسون»(7) هر كدام از سيزده حرف تشكيل يافته است.
به همين ترتيب نام هاى «جان ويلكس بوث» و«لى هاروى اوسوالد» هركدام از پانزده حرف تركيب شده است.
هر كدام از رئيس جمهورها در دهه چهارم زندگيشان با زن سبزه روى و مشکين موى بيست و چهار ساله كه فرانسه راسليس صحبت مى ‏كردند ازدواج نمودند. هر دو رئيس جمهور عضو گروه اقليت حزب بودند. هر دودر سال 47 قرن خود به عضويت حزب كنگره برگزيده شدند.
هر دو در سال 56 قرن خود در اولين كانديدايى بعنوان نايب رياست ‏جمهورى شكست خوردند و در اين مورد هر دو چهار سال بعد نماينده ‏رياست جمهورى گرديدند. هر دو خويشى نزديك به عنوان سفير كبير در انگلستان داشتند: پدر كندى، «جوزف پى كندى» و پسر لينكلن «ربرت».(8)

نقل اين جريان با توجّه به شگفتى ‏هايى كه در آن وجود دارد بهانه‏ اى است ‏كه درباره «زمان» و اسرار ناشناخته آن توضيح دهيم.
با توجّه به اين نكته كه ممكن است روح كندى و لينكلن همانندى ‏ها و تشابه‏ هايى با هم داشته باشند، ولى آنچه كه براى در اينجا براى ما مهمّ است ‏نقش زمان در اين جريان و تأثير آن در وقوع اين تشابه ‏هاى شگفت ‏انگيز مى ‏باشد.
چگونه زمان تولّد آن دو و همچنين مرگ آن دو و نيز چگونگى كشته شدن‏ آن ‏ها در زمان هايى كه ميان آن همانندى ‏ها و تشابه هايى وجود داشته واقع شده ‏است؟!
براى توضيح اين نكته كه زمان در هنگام تولّد و همچنين هنگام مرگ انسان ‏و حتّى در روز رستاخيز داراى تأثير مهمّ است، به اين بيان حضرت عيسى‏ على نبيّنا و آله و عليه السلام كه در عصر ظهور وزير حضرت بقيّة الله الاعظم ‏ارواحنا فداه است توجّه كنيد.
قرآن كريم از زبان حضرت عيسى مى ‏فرمايد:

(والسلام عليّ يوم ولدت ويوم اموت ويوم اُبْعث حيّاً)(9)
 سلام بر روزى كه متولّد شدم و روزى كه مى ‏ميرم و روزى كه زنده‏ برانگيخته مى‏ شوم.

از آيه شريفه استفاده مى ‏كنيم كه زمان در هنگام ولادت و همچنين در هنگام ‏مرگ انسان داراى نقش مهمّى است .
در كلمات اهل بيت علیهم السلام وارد شده است كه اگر كسى در روز نيمه شعبان به‏ دنيا بيايد، در هر گوشه دنيا و از هر ملّتى كه باشد، عاقبت به خير خواهد شد.
اين خود دليل است بر اينكه زمانِ هنگام تولّد نقش بسيار مهمّى در زندگى ‏انسان دارد.
آنچه گفتيم توضيح اين مطلب بود كه گاهى همانندى ‏هاى بين دو نفر ممكن است به خاطر نقش زمان در هنگام تولّد آن ها شد.
امّا اينكه زمانِ هنگام تولّد چگونه مى ‏تواند نقش به سزايى در آينده انسان‏ داشته باشد؟ از اسرارى است كه همچنان مكتوم مانده و اسرار آن در عصر ظهور حضرت امام زمان عجّل الله تعالى فرجه كه صاحب و حاكم بر زمان هستند فاش خواهد شد.

 


(1) Joes Stean .

(2) Andrew .

(3) Lyndon .

(4) John Wikes Booth .

(5) Lee Harvey Oswald .

(6) Lyndon Johnson .

(7) Andrew Johnson .

(8) سفر به بى نهايت: 106.

(9) سوره مريم آيه 33.
 

 

    بازدید : 15087
    بازديد امروز : 10791
    بازديد ديروز : 18687
    بازديد کل : 128302604
    بازديد کل : 89241241