امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
توسعه زمان

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

توسعه زمان

يكى از شگفتي هاى مهم در زمان ظهور تغيير زمان و تحوّل بزرگى است كه‏ در آن پيش مى ‏آيد به طورى كه زمان بسيار طولانى مى ‏شود. اين از ويژگى‏ هاى ‏عصر ظهور است كه تا عصر ظهور فرا نرسد زمان آن گونه طولانى نخواهد شد.

حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام مى‏ فرمايند:

وتصفو له الزمان ويسمع كلامه.(1)

زمان براى او رام مى‏ شود و فرمان او را اطاعت مى‏ كند.

اين گفتار حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام به خوبى ثابت مى‏ كند كه زمان در عصر ظهور با زمان در عصر غيبت فرق مى‏ كند زيرا «زمان» در عصر ظهور گوش به فرمان حضرت مهدى عجّل اللَّه تعالى فرجه الشريف مى ‏باشد.

تحوّل در زمان و طولانى شدن در عصر ظهور واقع مى‏ شود و بر اثر ظهور و حكومت الهى حضرت ولىّ الله الاعظم عجّل الله تعالى فرجه مى ‏باشد. و اين نيز يكى از جهاتى است كه يكى از القاب آن حضرت كه صاحب الزمان است، مى ‏باشد.

با توجّه به معناى «صاحب الزّمان» آگاهى و معرفت انسان به عظمت ‏حضرت بقيّة الله ارواحنا فداه، افزون شده و درك مى ‏كند جهان امروز كه آن را عصر فضا نام نهاده ‏اند، تا چه حدّ با علم و آگاهى فاصله دارد آنچه گفتيم در ارتباط با معناى «صاحب الزّمان» براى درهم شكستن مرز زمان و سيطره و تصاحب زمان نسبت به سفرهاى دور دست به آسمان ‏ها مى‏ باشد.
ممكن است آنچه تاكنون گفتيم به نظر بعضى استفاده از وسايل مادّى و طبيعى باشد در حالى‏ كه ممكن سفرهاى مافوق نور به وسيله اسباب غير مادّى‏ باشد و با وسيله‏ هاى فوق مادّه مورد استفاده قرار گيرد همانگونه كه پيغمبر اكرم صلّی الله علیه وآله  در معراج از وسيله «براق» استفاده كردند.
بنابراين به اين نكته بايد توجّه كنيم كه سفرهاى فضايى امام زمان عجّل الله ‏تعالى فرجه در انحصار آنچه گفتيم نيست؛ بلكه ممكن است بدون نياز به هرگونه‏ وسيله مادّى و غير مادّى انجام پذيرد، كه در بخش آينده توضيح مى‏ دهيم.

___________________

(1) معجم احاديث الإمام المهدى علیه السلام : 134.

 



 

    بازدید : 15077
    بازديد امروز : 24073
    بازديد ديروز : 32446
    بازديد کل : 128582014
    بازديد کل : 89380959