امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
اشياء نامرئى

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

اشياء نامرئى

در پاسخ به این سئوال می گوئیم:

برخى از كشورهاى جهان به اشياء نامرئى و درك جهان غير مرئى روى ‏آورده ‏اند، و اين جريان به خاطر چند علّت است:

1- از نظر علمى وجود اشياء، اشياء غير مرئى كه در جهان داراى نقش عظيمى هستند ثابت شده است.

2- سرخوردگى از صنعت و تكنولوژى ويرانگر، سبب روى آوردن آن ها به‏ جهانى نامرئى شده است اينك به توضيح اين دو نكته مى‏ پردازيم:

1- امروز بهترين موجوداتى كه علم ثابت كرده در جهان مادّه عقلى وجود دارند، موجوداتى ائنى هستند. اين موجودات از ائن يا لاكترون‏ هاى متفكّر و مخصوص ساخته شده ‏اند كه به صورت نيروهاى سازنده و مؤثّر در طبيعت وگيتى عمل مى‏ كنند. موجودات ائنى از هوش پيشرفته ‏اى برخوردار هستند و در آفرينش طبيعت و نقش دادن به گياهان و حيوانات و جمادات، اثر مؤثّرى ‏داشته و بخشى از نيروهاى خلّاق هستى را تشكيل مى ‏دهند. آن‏ها شكل‏ خاصّى ندارند، به صورت امواج بسيار ظريف در گيتى پراكنده ‏اند و ساختمان ‏اصلى آن‏ها را «آگاهى» يا شعور تشكيل مى ‏دهد.
با توصيفى كه از جهان مادّه كرديم، ما دو نوع تكامل داريم: يكى ديدنى كه‏ مخصوص با توصيفى كه از جهان مادّى و ملموس است، كه خود ما هم شاهدآن هستيم و ديگرى تكامل ناديدنى كه مخصوص جهان مادّه ‏هاى رقيق و ظريف ‏و نامرئى است(1). (2)
2- سرخوردگى غرب از صنعت و زندگى (ماشينى) و كوتاهى و نارسائى ‏علم از تفسير و توضيح بسيارى از مشكلات و ترميم بيچارگى ‏ها موضوعى ‏است كه بسيارى از دانشمندان درباره آن سخن گفته و همگى اذعان دارند اين ‏گروه  سردر گم كه در زندگى ملّت مغرب زمين پيدا شده، اثر مستقيم ‏در طرد ارزش هاى اخلاقى و مذهبى و اخراج دين و توجّه به معنويت، از صحنه ‏زندگى و گرايش كامل به مادّه و ماشين و تكنولوژى است.

 


(1) انسان و جهان فرا آگاهى: 146 دكتر محسن فرشاد.

(2) حسّ مذهبى ترجمه مهندس بيائى: 14.





 

    بازدید : 14873
    بازديد امروز : 23538
    بازديد ديروز : 28544
    بازديد کل : 128425185
    بازديد کل : 89302536