امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
ناپديد شدن ارتش انگليس توسط ابرهاى اسرارآميز نورى در جنگ جهانى اوّل

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»
 

ناپديد شدن ارتش انگليس توسط

ابرهاى اسرارآميز نورى در جنگ جهانى اوّل

در زمان جنگ جهانى اوّل، همزمان با نبرد خونين «گاليپولى» در تركيه كه در تاريخ 28 اوت 1915 ميلادى صورت گرفت، كليه افراد يك هنگ انگليسى به طرز اسرارآميزى ناپديد شدند و اين موضوع كنجكاوى دانشمندان را برانگيخت.
همانطور كه گفتيم هنگ كامل سربازان بريتانيائى به طرز اسرارآميزى ناپديد شد. نيروهاى استراليائى و افراد ارتش «زلاندنو» و همچنين سربازان ترك ‏اظهار داشتند كه نيروهاى انگليسى كه در حال پيشروى بودند، هيچگاه با سربازان ترك برخورد نكردند، بلكه آنها به درون توده اسرارآميزى كه مانند يك تكه ابر در نزديك تپه شماره 60 زمين را پوشانده بود رفتند و ديگر هيچگاه ظاهر نشدند. كسانى كه شاهد اين واقعه بودند، اظهار مى داشتند كه در بامداد روز 28 اوت 1915 ميلادى هوا عالى بود و ابر زيادى در آسمان ديده ‏نمى شد.
يكى از افراد ارتش كه شاهد اين حادثه بوده است ماجرا را اين طور تعريف مى‏ كند:
... سپيده دم آن روز هوا صاف و بدون ابر بود. فقط در ساعت 6 تا 8 ، تكه هاى ‏كوچك ابر كه هر يك از آنها به اندازه يك قرص نان بود، بر فراز تپه شماره 60 ظاهر شدند. با وجود آنكه نسيمى به سرعت 4 يا 5 مايل در ساعت از سمت ‏جنوب مى وزيد، در وضع اين ابرها تغييرى به وجود نمى آورد و آنها را جابجا نمى كرد. يك توده ابر مشابه نيز درست در زير اين توده ابرها قرار داشت كه ‏تقريبا يك كيلومتر طول ، 350 متر عرض و 350 متر ارتفاع داشت. اين توده ‏ابر، يك توده يكپارچه به نظر مى رسيد. رنگ آن خاكسترى روشن بود و بستر يك نهر خشك را كه به صورت جاده ناهموارى درآمده بود فرا گرفته بود.
يك هنگ انگليسى ، مركب از چند صد نفر، بر روى اين جاده طبيعى به سوى ‏تپه شماره 60 در حال پيشروى بود. سربازان هنگامى كه به اين توده ابر رسيدند، بى آنكه لحظه اى درنگ كنند به حركت ادامه دادند و به درون  اين‏ توده ابر رفتند. هيچ يك از افراد هنگ انگليسى از آن سوى توده ابر بيرون‏ نيامد. در حدود يك ساعت بعد، هنگامى كه آخرين صف ناپديد شد، اين توده ‏ابر شگفت انگيز به طرز اسرارآميزى از روى زمين برخاست و به آرامى به‏ سوى بالا رفت تا آنكه به توده هاى ابر مشابه كه شرح آنها قبلا گفته شد پيوست. تا آن هنگام اين توده هاى ابر، بى حركت بر فراز آن نقطه قرار داشتند، ولى به محض آنكه توده ابر واحد از زمين برخاست و در سطح ابرهاى بالائى‏ قرار گرفت، همه ابرها از آنجا دور شدند  به سوى شمال به حركت درآمده و ظرف مدت سه ربع ساعت به كلى از نظر ناپديد شدند.
به هر حال، همه افراد هنگ انگليسى براى هميشه مفقود شدند و نخستين‏ چيزى كه دولت بريتانيا در سال 1918 ميلادى پس از شكست تركيه از آن ‏كشور درخواست كرد اين بود كه اين هنگ را به بريتانيا پس دهد. تركيه در پاسخ اعلام داشت كه نه تنها افراد اين هنگ را به اسارت نگرفته، بلكه اصلاً برخوردى بين نيروهاى تركيه و افراد اين هنگ صورت نگرفته است. تعداد افراد يك هنگ انگليسى در آن سال ها، معمولا بين 400 تا 800 نفر بود. ما كه‏ شاهد اين ماجرا بوديم اطمينان داريم كه تركيه هيچگاه افراد اين هنگ را به ‏اسارت نگرفته و اصلا برخوردى با آنها نداشته است...
بهر تقدير، هيچگونه اثرى از افراد گمشده هنگ انگليسى به دست نيامد و اكنون اين تصور وجود دارد كه كليه اين افراد احتمالا به «بُعد» ديگرى منتقل‏ شده اند.(1)


(1) گمشدگان مثلث برمودا: 202.
 

 

 

    بازدید : 13940
    بازديد امروز : 18615
    بازديد ديروز : 32446
    بازديد کل : 128571098
    بازديد کل : 89375501