امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
پاسخ به يك سئوال مهمّ در پيرامون جنگ جهانىِ آينده

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

پاسخ به يك سئوال مهمّ

در پيرامون جنگ جهانىِ آينده

در صورتى كه جنگ جهانى واقع شود، بديهى است دامن‏گير بسيارى از افراد بى‏ گناه نيز خواهد شد و به اصطلاح تر و خشك با هم خواهند سوخت؛ آيا با توجّه به قدرت امام زمان‏ عجّل الله تعالى فرجه و ساير اهل بيت عليهم السلام از بعضى از دوستان و افراد بى گناه دستگيرى ‏خواهد شد و يا آن بزرگواران با قدرتى كه دارند از بكار گرفتن قدرت‏ هاى آنان جلوگيرى‏ خواهند كرد؟ يا هيچگونه تصرّفى نخواهند نمود و مردم را همچنان به حال خود وا مى‏ گذارند؟ اين سئوال مهمّى است كه بايد پاسخى قابل توجّه به آن داده شود.
براى پاسخ به اين سئوال مى ‏گوييم: هر چند خداوند به شيطان تا آغاز ظهور امام زمان عجّل الله‏ تعالى فرجه مهلت داده است؛ ولى معناى اين مهلت و فرصتى كه شيطان دارد به اين معنى ‏نيست، كه خداوند دستان خود را بسته و اولياء و جانشينان او هيچگونه دخالتى در امور جهان ننمايند، دليل بر اين نكته دخالت ‏ها و تصرّف‏ هايى است كه اهل بيت عليهم السلام درجنگ جهانى اوّل و... انجام داده ‏اند و افراد را از كام مرگ نجات بخشيده ‏اند.
آن بزرگواران نه تنها دوستان بلكه گاهى بيگانگانى كه لياقت رهايى از مرگ را داشته ‏اند، رانجات داده ‏اند. اكنون به اين جريان بسيار جالبى كه در كتاب «سراج المعانى» نقل شده توجّه ‏كنيد:

 

 

 

 

    بازدید : 13993
    بازديد امروز : 20345
    بازديد ديروز : 45443
    بازديد کل : 128509669
    بازديد کل : 89344785