امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
روايت مهمّى از حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

روايت مهمّى

از حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام

اكثر سخنان حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام در باب علم فيزيك به خاطر عدم فهم عقول آن زمان، به صورت كلّى، مجمل و مخفى باقى ماند، در نتيجه ‏امام علیه السلام آن سخنان را براى نسل‏ هاى آينده به يادگار گذاشت تا پيچيدگى‏ هاى آن‏ را كشف كنند و با روشن بينى و بصيرت با آن روبرو شوند.

از جمله بيانات فصيح حضرت، اشاره ايشان به انرژى حرارتى، الكتريكى ‏و اتمى در كلمات ذيل است. سيد محمود مهدى در كتاب «قرآن و مردم»(1) چنين آورده است:

حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام مشرف بر آب فرات نشسته بود و در حالى كه‏ در دست مباركش شاخه‏ اى از درخت بود آن را به سطح آب زد و به اصحابش‏ فرمود:

«لو شئت لاستخرجت لكم من الماء، نوراً وناراً؛

اگر اراده كنم از اين آب براى شما نور و آتش بيرون مى‏ كشم».

در اين سخن اسرار پنهانى و علوم ويژه ‏اى نهفته و حضرت اين علوم را به ‏صورت رمز و اشاره با كلمات اندكى بيان نمودند در حالى كه در آن علومى‏ بسيار بزرگ و ارزشمند بود.

اين عبارت كوتاه، اشاره عميقى درباره انرژى ‏هايى كه در آب موجود است ‏دارد، چرا كه از آب براى ما نور (الكتريسيته) و آتش (انرژى حرارتى) به ‏وجود مى ‏آيد و هنگامى كه با ژرف انديشى و نگاه عميق با اين مسأله روبرو شويم مى ‏يابيم كه آب از دو عنصر هيدروژن و اكسيژن تركيب يافته است. با اين ويژگى كه هيدروژن قابل احتراق و موجب روشنايى مى‏ شود و اكسيژن در عمل انفجار و سوختن به هيدروژن كمك مى‏ كند و حاصل اين مساعدت ‏توليد حرارت (انرژى حرارتى) است.(2)

___________________________

(1) ص 35.

(2) شگفتى ‏ها و اعجازهاى علمى در سخنان امام على علیه السلام: 110 .


 

    بازدید : 13939
    بازديد امروز : 18453
    بازديد ديروز : 23196
    بازديد کل : 127632039
    بازديد کل : 88888038