امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
رحمت واسعه الهى و كشتن دشمنان

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

رحمت واسعه الهى و كشتن دشمنان

خداوند بزرگ و مهربان داراى رحمت كامله است و از امام عصر عجّل الله تعالى ‏فرجه به عنوان «رحمة الله الواسعة» يعنى «رحمت فراگير خداوند» ياد شده است. هرچند تاكنون رحمت الهى به طور كامل در ميان جهانيان گسترش نيافته ‏است، ولى در دوران پرشكوه ظهور، امام زمان ارواحنا فداه رحمت خداوند را گسترش داده و فراگير مى ‏سازند.
علّت اينكه تاكنون رحمت كامله الهى بر همه جا و بر همه كس جارى نشده، وجود شيطان و پيروان او بوده است كه با پيروى از او و نفس امّاره با ظلم وستم ‏و نيرنگ خود، مانع گسترش كامل رحمت الهى بوده و هستند.
حضرت بقيّة الله الأعظم ارواحنا فداه با نابود ساختن آنان، آنچه را كه مانع ‏گسترش و فراگير شدن رحمت كامله الهى است، برطرف مى ‏سازند و رحمت ‏و مهربانى خداوند را در سراسر جهان جارى مى ‏نمايند.

علّت كشته‏ شدن خونخوارانى كه از شيطان پيروى مى ‏كنند، دست‏ بردار نبودن آنان ‏از گمراهى، ستم‏ گرى و خونخوارى، و مانع بودن آنان براى اجراى عدالت و ايجاد امنيّت و آسايش و پياده شدن دستورات الهى است.

در روزگارى كه درندگى از درندگان، گزندگى از گزندگان و توحّش ازحيوانات وحشى گرفته مى شود و گوسفند و گرگ و شير و آهو از يك چشمه ‏آب مى‏ نوشند، باز هم كسانى كه از حيوانات پست تر هستند از خوى حيوانى‏ خويش دست برنمى ‏دارند.
 




 

    بازدید : 13117
    بازديد امروز : 17321
    بازديد ديروز : 23196
    بازديد کل : 127629775
    بازديد کل : 88886906