امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
درس مهمّى از اين جريان

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»


درس مهمّى از اين جريان

جريان جناب قاسم، درس بزرگى است براى جوانان ما زيرا او با دور بودنش از حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام از جهت زمان و مكان و با داشتن آن همه امكانات و پول و ثروت و قدرت، دست از ولايت حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام برنداشت، و با اراده قوى همه آن ها را كنار زده و در صف شيفتگان و شيعيان حضرت ‏اميرالمؤمنين علی علیه السلام باقى ماند.
امّا متأسّفانه در جامعه ما بسيارند كسانى كه تا به اندكى مال و ثروت دست ‏مى ‏يابند، طغيان كرده و راه و روش خود را تغيير داده و آينده خود را دگرگون ‏مى ‏سازند. و نيز بسيارند كسانى كه به خاطر نداشتن مال و ثروت، به شكوه ‏پرداخته و به خاطر كمبودها و گرفتارى‏ ها، گويا از خدا و اهل بيت علیهم السلام طلب ‏كار شده ‏اند.
آيا جناب قاسم كه همه امكانات خود را كنار زد، مرد خدا و از مردان صاحب ‏اراده است؟ يا اينان كه به خاطر ضعف اراده به اين سو و آن سو مى ‏روند؟!
كسانى كه با ارادت به صاحب ايوان نجف، شرف و جوانمردى را از آنِ خود ساخته‏ اند، نبايد با كم و كاست دنيا و يا ازدياد ثروت و جاه آن، خود را باخته وارادت خود را به حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام كم كنند، بلكه بايد با تلاش مردانه واراده خستگى ‏ناپذير به افزايش دوستى و مودّت خود به آن حضرت بپردازند تا بتوانند در حصن حصين ولايت امير عوالم هستى قرار گرفته و از معجزه ‏هاى ‏ارادهء صاحبان ولايت خوشه چينند.
هر چند معرفت كامل مقام حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام براى هيچ كس ممكن‏ نيست امّا با اينهمه، جريان جناب قاسم بن هارون الرشيد ثابت مى ‏كند حتّى ‏افرادى مانند قاسم بن هارون - كه موانع معرفت گرداگرد وجود او را فرا گرفته ‏بود - اگر چه از نظر زمان و مكان دور از آن حضرت باشند - ، مى‏ توانند خوشه‏ چين مقام معرفت حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام شوند و در حدّ ظرفيت خود از معرفت نسبى بهره‏ مند شوند. اكنون به ذكر دو نكته مهمّ مى ‏پردازيم:







 

    بازدید : 13899
    بازديد امروز : 13701
    بازديد ديروز : 45443
    بازديد کل : 128496382
    بازديد کل : 89338141