امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
سيطره ولايت حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام بر زمان و مكان

  کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور» 


سيطره ولايت

حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام بر زمان و مكان

يكى از اسرار عالم هستى جاذبه و دافعه مقام عظيم ولايت اهل بيت علیهم السلام است.
هر كس اندكى با مقام ولايت آشنايى داشته باشد، مى ‏داند جاذبه حضرت ‏اميرالمؤمنين على علیه السلام، افراد زيادى را در طول تاريخ از گرداب گمراهى نجات ‏داده و آن ها را به راه راست هدايت نموده است.
سيطره ولايت اميرالمؤمنين على علیه السلام و تسلّط آن حضرت بر زمان و مكان، نمونه ‏اى از قدرت عظيم ولايت آن بزرگوار است.
تسلّط اميرالمؤمنين على علیه السلام و آگاهى آن حضرت از زمان‏ ها و مكان‏ ها، با توجّه‏ به قدرت ولايت و جاذبه و دافعه آن مقام عظيم، سبب مى ‏شود، افرادى را در زمان ‏ها و مكان‏ هاى دور و نزديك هدايت كنند، و نه تنها آنان را از هلاكت و بدبختى نجات بخشند، بلكه آنها را در حصن حصين و دژ محكم ولايت اهل‏ بيت علیهم السلام وارد كنند.

همه مى‏ دانيم در جهان اسرار زيادى همچنان ناشناخته باقى مانده‏ اند و تا زمانى ‏كه حكومت شيطان بر جهان ادامه دارد آن اسرار همچنان ناشناخته باقى‏ خواهند ماند و مردم از حقيقت و واقعيت آن، آگاهى ندارند. يكى از آن اسرار مسأله جاذبه و دافعه مقام ولايت اهل بيت علیهم السلام است.

افرادى بوده ‏اند كه در ظاهر همنشين حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام بوده ‏اند ولى از انوار معارف آن بزرگوار بهره‏ اى نبرده و از نظر روحى، دور از حضرتش ‏بوده ‏اند. و بعضى ديگر به ظاهر داراى بزرگترين موانع تقرّب به حضرت‏ اميرالمؤمنين علی علیه السلام بوده اند، ولى از شيفتگان و دوستان خاص آن سرور عالم‏ هستى شده‏ اند و هيچگاه دور بودن مكان و يا زمان، مانعى براى آشنايى آنها با حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام نبوده است؛ زيرا وجود آن حضرت، سيطره بر همه‏ زمان ‏ها و مكان‏ ها دارد. و جاذبۀ آن بزرگوار مى‏ تواند از هر انسانى در هر زمان ‏و هر مكان دستگيرى كند.

اكنون جريان بسيار جالبى را درباره شخصى نقل مى‏ كنيم كه بزرگترين موانع ‏تقرّب به حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام ، براى او وجود داشته، ولى او، همه موانع را از سر راه خود كنار زده و يكى از شيفتگان والامقام حضرت ‏اميرالمؤمنين علی علیه السلام گشته؛ او جناب قاسم پسر هارون الرشيد است.
 

 






 

    بازدید : 13838
    بازديد امروز : 16781
    بازديد ديروز : 19024
    بازديد کل : 127582304
    بازديد کل : 88863171