امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
دشمنان و ایجاد شک و تردید

دشمنان

و ایجاد شک و تردید

يكى از نقشه ‏هاى دشمنان دين، ايجاد عواملى است كه بتوانند به وسیلۀ آن ها  ظهور حضرت امام زمان عجّل الله تعالی فرجه را به تأخير انداخته و سبب ‏طولانى شدن غيبت آن بزرگوار شود.

طولانى شدن غيبت امام عصر عجّل الله تعالى فرجه و تأخير ظهور آن حضرت، داراى آثار بسيار مهمّى است كه به ضرر دين و نفع دشمنان امام زمان عجّل الله تعالى فرجه شده و مى‏ شود.

طولانى‏ تر شدن حكومت شيطان و عوامل او، يكى از آثار تأخير ظهور امام زمان عجّل الله تعالى فرجه و طولانى شدن غيبت آن بزرگوار مى ‏باشد. به همين جهت دشمنان دين با تمام وجود به ايجاد موانع‏ ظهور پرداخته و تلاش مى‏ كنند تا جايى كه قدرت دارند ظهور منجى عالم بشريت را به تأخير بيندازند.

يكى  از آثار طولانى شدن غيبت امام زمان عجّل الله تعالى ‏فرجه، اين است كه سبب سقوط اعتقادى بعضى از افراد مى ‏گردد كه به خاطر طولانى شدن غيبت امام زمان عجّل الله تعالى ‏فرجه يقين و ایمان خود را به ظهور آن حضرت از دست مى ‏دهند.

فراموش كردن ياد آن حضرت و از ياد بردن انتظار ظهور آن بزرگوار و ترك دعا كردن براى آن از آثار طولانى شدن غيبت امام عصر عجّل الله تعالى فرجه مى ‏باشد.

بنابراين همان طور كه اهل بيت عليهم السلام دستور فرموده ‏اند بايد براى رفع آثار سوء طولانى شدن غيبت، از خداوند بخواهيم‏ هيچگاه ياد و نام آن حضرت و دعا براى ظهور امام زمان عجّل الله ‏تعالى فرجه را ترک نکنیم.

متأسّفانه ما آنگونه كه بايد به دستورات اهل بيت عليهم السلام ‏توجّه نمی کنیم و در نتيجه با طولانى شدن عصر غيبت با دسيسه‏ هاى شيطانى، افراد زيادى گرفتار فتنه هاى آخر الزمان شده‏ و نسبت به بعضى از مسائل اعتقادى دچار شك و ترديد گشته و يا به انكار آن پرداخته ‏اند. و اين، همان چيزى است كه دشمنان در آرزوى آن بوده و براى رسيدن به آن، نقشه‏ هاى زيادى را طرح‏ كرده و سال‏ ها در پياده نمودن آن ‏ها سعى كرده ‏اند، و ‏متأسّفانه ما توجّهى به آن نكرده ‏ايم.

بديهى است اگر شيعيان اهل‏بيت علیهم السلام از خداوند بخواهند، به‏ آنان ثبات‏ قدم عنايت مى‏ نمايد تا در راه ولايت اهل‏بيت علیهم السلام گامى‏ استوار داشته باشند، و ياد و نام امام زمان عجّل الله تعالى فرجه و دعا براى‏ ظهور آن حضرت را فراموش نكنند.

 

 

 

 

 

بازدید : 10864
بازديد امروز : 14706
بازديد ديروز : 23196
بازديد کل : 127624545
بازديد کل : 88884291