امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
ايجاد اميد و اطمينان به جاى‏ ترس و دلهره

ايجاد اميد و اطمينان

به جاى ‏ترس و دلهره

سزاوار است افرادى كه مسئوليت اداره مردم را به عهده ‏مى ‏گيرند، در موارد گوناگون به جاى آنكه مردم را بترسانند و استرس بر آن‏ ها وارد كنند، واقعيّت را بيان كنند، آنان را به حقيقت ‏مطلب آشنا سازند و از ايجاد ترس و وحشت در ميان مردم ‏بپرهيزند؛ بلكه علاوه بر اين كه نبايد در مردم ترس و دلهره ايجاد كنند، بايد بذر اميد و افكار مثبت را در قلب مردم بيفشانند. چه ‏بسيار افرادى كه به خاطر ترس و وحشت از بيمارى خاص، سرانجام به آن مبتلا شده و جان خود را از دست داده ‏اند و چه‏ بسيار افرادى كه به خاطر عوامل گوناگون مبتلا به مرض ‏هاى كشنده‏ شده ولى به خاطر اميد و اطمينان سرانجام از آن مريضى نجات ‏يافته و شفا گرفته‏ اند.

بنابراين ؛ آيا سزاوار نيست مسئولين به جاى ايجاد ترس و وحشت در قلب مردم، آنان را اميدوار ساخته و زمينه گرفتار شدن ‏آن ها را به بيمارى ‏هاى هلاك كننده فراهم نكنند.

متأسّفانه اكنون ترس و وحشت بسيارى از مردم جهان را فراگرفته و اين عامل مهمّى براى گرفتار شدن آن ‏ها به آنچه كه از آن ‏مى‏ ترسند، شده است اين حقيقتى است كه در روايات خاندان‏ وحى علیهم السلام به آن تأكيد شده است. اهل بيت  علیهم السلام هميشه مردم را ازنا اميدى، تفأل به شر و امثال آن نهى كرده و همه را به داشتن اميد و اطمينان و ايمان و يقين فراخوانده‏ اند.

چه بسيار افرادى بوده ‏اند كه بر اثر اميد و اطمينان قلب، با مناجات با خداوند بزرگ و توسّل به اهل بيت عصمت علیهم السلام ، خود را از بزرگ‏ ترين گرفتارى ‏ها نجات بخشيده‏ اند.

چه بسيار افرادى بوده‏ اند كه حتّى پس از تحمّل سال ‏ها رنج و گرفتارى ‏هاى شديد به خاطر مرض ‏هاى بى علاج، سرانجام با اميد و اطمينان به درگاه اهل بيت علیهم السلام متوسّل شده‏ اند و خود را از دردهاى جانكاه و گرفتارى‏ هاى مهم نجات بخشيده‏ اند.

چه بسيار افرادى بوده‏ اند كه مبتلا به بدترين مرض ‏ها مانند سرطان، وبا و طاعون شده ‏اند، و سرانجام با دعا و نيايش به درگاه‏ خداوند مهربان يا توسّل به اهل بيت عصمت علیهم السلام خود را از بدترين مرض ‏ها نجات داده و سلامت خود را بازيافته ‏اند.

امام زمان عجّل الله تعالى فرجه بارها و بارها مردم را از راه‏ هاى نجات ‏از گرفتارى ‏هاى خانمان سوز آگاه نموده و وسيله رهايى آن ‏ها را به‏ آنان تعليم نموده ‏اند.

يكى از دستوراتى كه از حضرت مهدى عجّل الله تعالى فرجه صادر شده و بسيارى از شيعيان با انجام دادن آن از گرفتارى ‏هاى شديد نجات يافته ‏اند، نماز و دعاى فرج است.

اين دستور كه در كتاب‏ هاى علماى شيعه آورده شده و شايد بى ‏نظيرترين دستورى باشد كه از سوى آن امام مهربان براى رهايى ‏از سختى‏ ها نقل شده، سبب  نجات بسيارى از مردم از گرفتارى ‏هاى بزرگ شده است، در روزگارى كه وبا شهر نجف را فرا گرفته بود و افراد زيادى جان خود را به خاطر اين مرض از دست دادند، با خواندن نماز و دعاى فرج كه از سوى حضرت ولى‏ عصر عجّل الله تعالى فرجه صادر شده، و با در شهر نجف ريشه كن شد.(1)

با توجّه به اين مطالب چقدر پسنديده است كه مردم در مريضى ‏ها و گرفتارى‏ ها به جاى ترس و دلهره و اضطراب، اميد و اطمينان را در قلب‏ هاى خود بارور كنند و با يقين به دعا و نيايش ‏پرداخته و متوسّل به اهل بيت علیهم السلام شوند تا از سختى‏ هاى گوناگون ‏نجات پيدا كنند.(2)

_____________________

(1) دستور نماز و دعاى فرج در كتاب «صحيفه مهديّه صفحه 121» ذكر شده است.

(2) «مطالبى را كه گفتيم در زمان اوج تبليغات «كرونا» در وبسايت «پايگاه علمى المنجى» گذاشتيم و مورد استفاده هزاران نفر قرار گرفت. تذكّر اين نكته لازم است كه يهود وعده داده است! انواع بيمارى ‏ها و ميكروب آن‏ ها را در جهان انتشار دهد.

رجوع كنيد به كتاب «پروتكل‏ هاى دانشوران صهيون ... :  301 ». 

.

 

 

بازدید : 9448
بازديد امروز : 813
بازديد ديروز : 19532
بازديد کل : 128818937
بازديد کل : 89499436