امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
تفاوت زائرين در توجّه به زيارت

 

( اهمیّت زیارت و عزاداری)

 

تفاوت زائرين در توجّه به زيارت

كسانى كه به زيارت اهل بيت‏ عليهم السلام شرفياب مى‏ شوند از جهت ايمان ‏و اعتقاد و معرفت و يقين تفاوت ‏هاى بسيار زيادى دارند. هدف ‏بعضى از زائران كه بارگاه ملكوتى اهل بيت‏ عليهم السلام شرفياب مى ‏شوند، بر آورده شدن حاجت ‏هاى شخصى خودشان مى ‏باشد. اين گونه ‏افراد هر چند مانند عدّه ‏اى ديگر كه قصدشان از سفر به اماكن‏ مقدّسه، تفريح است، نمى ‏باشند زيرا هدف آن ‏ها از مسافرت، زيارت است نه تفريح، ولى زيارت را به خاطر اداى احترام و انجام ‏وظيفه نسبت به اهل بيت ‏عليهم السلام انجام نمى ‏دهند، بلكه به جهت گرفتن‏ حاجت‏ هاى شخصى خودشان و گشوده شدن گره هايى كه در زندگى آن ‏ها وجود دارد به زيارت مى ‏روند.
توسّل اين گونه افراد در حرم ‏هاى مطهر به اهل بيت‏ عليهم السلام، دلالت برآن دارد كه آن‏ ها معرفت نسبى به مقام عظيم ولايت خاندان ‏وحى‏ عليهم السلام دارند.
اين اعتقاد قلبى، انگيزه آنان براى تشرّف به بارگاه ملكوتى اهل‏بيت ‏عليهم السلام و توسّل به آن بزرگواران مى شود. اين دسته از زوّار به‏ قدرت اهل بيت ‏عليهم السلام در گره گشايى از مشكل آنان، سبب مى‏ شود كه آن ‏ها دست به توسّل زده و به اميد نگاه كيميااثر آن بزرگواران، گره مشكل آنان باز شده و گرفتارى آن ‏ها حلّ شده و حاجت‏ هايشان روا گردد.
اين گونه زائران بر اثر اعتقاد نسبى آن‏ ها به مقام ولايت، بى‏ بهره از ثواب زيارت نمى ‏مانند و انوار پر فروغ مقام ولايت بر آن‏ ها مى‏ تابد و در جان و روح آنان تأثير مى‏ گذارد، هر چند آن‏ ها متوجّه به اين ‏نعمت بزرگ نشوند.

 

 

 

بازدید : 4497
بازديد امروز : 16839
بازديد ديروز : 23196
بازديد کل : 127628811
بازديد کل : 88886424