امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
غربت امام زمان عجّل الله تعالى فرجه الشريف

غربت امام زمان عجّل الله تعالى فرجه الشريف

با توجّه به ولايت امام زمان عجّل الله تعالى فرجه بر جهان و فراگير بودن ولايت آن حضرت بر انسان‏ ها و همۀ موجودات عالم، و نياز همۀ آنان به آن بزرگوار، چرا آن حضرت در ميان ميلياردها انسان ‏غريب هستند با اينكه ولايت امام زمان عجّل الله تعالى فرجه همه را فرا گرفته است؟!

* * *

بسيارى از انسان ‏ها از وجود امام زمان عجّل الله تعالى فرجه ‏آگاهى ندارند.

بسيارى از انسان ‏ها متأسّفانه اعتقادى به امامت و ولايت آن بزرگوار ندارند.

بسيارى از افراد مانند وهابى‏ ها و ديگران با وجود ظهور امام ‏زمان ارواحنا فداه مخالفت مى‏ كنند و عليه آن حضرت كارشكنى ‏مى ‏كنند.

بسيارى از دوستان امام زمان عجّل الله تعالى فرجه نسبت به آن ‏حضرت بى ‏تفاوت بوده و نه نامى از آن بزرگوار به زبان مى ‏آورند و نه يادى از حضرت مى ‏نمايند.

بسيارى از انسان ‏ها كه معتقد به امام زمان عجّل الله تعالى فرجه ‏مى‏ باشند و از آن حضرت ياد مى ‏كنند، و به آن بزرگوار متوسّل ‏مى‏ شوند، توسّل آن ها براى برطرف شدن گرفتارى‏ هاى خودشان هست كه با پناه بردن به آن بزرگوار كمبودها و گرفتارى‏ هاى مادّى خود را برطرف سازند. هر چند اينگونه افراد با كسانى كه نسبت به ياد امام ‏زمان عجّل الله تعالى فرجه بى ‏تفاوت هستند، بسيار فرق دارند؛ ولى ‏به خاطر رسیدن به خواسته‏ هاى مادّى، به آن‏ حضرت توجّه مى‏ كنند و متوسّل می شوند.

عدّه ‏اى از دوستانى كه به ياد امام زمان عجّل الله تعالى فرجه‏ هستند اگر چه به خاطر مسايل مادّى به ياد آن حضرت نيستند، ولى به ‏خاطر رسيدن به حالات و مقامات و قدرت‏ هاى روحى و معنوى به ‏آن حضرت متوسّل مى شوند.

در واقع اين گونه افراد امام زمان را براى خودشان ‏مى ‏خواهند نه اينكه خود را براى امام زمان بخواهند و خواسته‏ هاى ‏خود را فداى خواسته‏ هاى آن حضرت كنند.

چه قدر کم هستند افرادی که خود را برای امام زمان می خواهند نه امام زمان را برای خودشان.

آیا آنچه گفتیم دلیل بر غربت آن بزرگوار در میان انسان ها نیست؟

 

 

 

 

 

    بازدید : 8358
    بازديد امروز : 13646
    بازديد ديروز : 18687
    بازديد کل : 128308314
    بازديد کل : 89244096