امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
ترفندهاى گوناگون دشمنان

ترفندهاى گوناگون دشمنان

گاهی شیاطین با تجسّم خود مردم را از خداوند و حکومت امام زمان عجّل الله تعالی فرجه دور می کنند آنان براى جلوگيرى از تشكيل حكومت واحد جهانى‏ كه عدالت را در سراسر جهان گسترش می دهد، ترفندهاى گوناگونی را به كار گرفته ‏اند. ترفندهايى از قديم الايّام! و ترفندهايى بس جديد و تازه! هر اندازه كه حكومت شيطان بر جهان قوى‏ تر شود، دشمنان هم از ترفندهاى جديدى آگاه شده و براى مقابله با حكومت عدل جهانى به كار مى‏ بندند.

با اينكه خداوند برانگيختن پيامبران را براى اين قرار داده است‏ كه مردم خود به اقامۀ قسط بپردازند؛(1) ولى شياطين جنّ و انس به ‏مقابله با آن پرداخته و با تجسّم ‏هاى شيطانى مردمان را به گمراهى‏ كشانده و جامعه را از خداوند دور ساخته ‏اند و در نتيجه به جاى آن‏كه مردم به سوى خداوند هدایت شوند و همگان او را اطاعت كنند؛ ولى با تصرّف در فكر و قلب بسيارى از مردم آنان را به سوى شيطان ‏پرستى كشانده ‏اند. شيطان ‏پرستى كه از نمونه‏ هاى مهمّ آن تجسّم شيطان به صورت خداوند است با تصرّف در افكار و اوهام افراد، به آنان تلقين می کنند كه ‏وجود تجسّم يافته خداى بزرگ است و آنان را از پرستش ‏خداوند باز می دارند و مردم را به عبادت و بندگى او فرا می خوانند.


(1) اشاره به آيۀ شريفۀ : (لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ) ‎﴿سورۀ حدید، آیۀ 25﴾‏. «به راستی [ما] پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آن ها کتاب و میزان را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند، و آهن را که در آن برای مردم خطری سخت و سودهایی است، پدید آوردیم، تا خدا معلوم نماید چه کسی در نهان، او و پیامبرانش را یاری می‌کند. آری، خدا نیرومند شکست ناپذیر است». 

 

 

 

 

    بازدید : 7012
    بازديد امروز : 10303
    بازديد ديروز : 18311
    بازديد کل : 128749683
    بازديد کل : 89464801