امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
پایان جنگ ها در سراسر جهان

پایان جنگ ها در سراسر جهان

نه تنها دوستداران و شيعيان امام عصر عجّل الله تعالى فرجه؛ بلكه ‏همۀ كسانى كه در انتظار ظهور مصلح جهانى هستند بايد به این نکته توجّه داشته باشند که نتيجۀ ظهور شخصيّتى كه براى اصلاح جهان قيام مى ‏كند، پايان ‏بخشيدن به تمامى جنگ ‏ها و خون ريزى ‏ها در سراسر جهان است. آن قيام، ادامه و استمرار جنگ‏ ها و خون ‏ريزى ‏ها در سراسر گيتى ‏نيست؛ بلكه براى نجات بشريّت و اصلاح جهان و حاكميّت صلح ‏و آرامش و پايان دادن به همۀ جنگ ‏ها در سراسر جهان است.

جنگ ‏هايى كه در مدّتى كوتاه در آغاز ظهور واقع مى‏ شود، براى‏ پايان دادن به حاكميّت اشرار و ستمگرانى است كه به هر بهانه ‏اى‏ جنگ و خونريزى را در جهان به راه مى ‏اندازند تا هم حاكميّت ‏خود را بر مردم ضعيف بيشتر كنند و هم سلاح ‏هاى زيان بار و نابودكننده ‏اى را كه ساخته ‏اند به كشورهاى ضعيف به فروش برسانند.

آنچه دربارۀ فروش اسلحه به كشورهاى ضعيف گفتيم با همۀ ‏اهميّتى كه دارد نسبت به بعضى از امور ديگر، كوچك و پيش پا افتاده است!

آن چه مهمّ است و بايد به آن توجّه كنيم، اين است كه بر اثر وابستگى كشورهاى كوچك به كشورهاى بزرگ، يك نوع ركود يا عقب ‏گرد در كشورهاى ضعيف به وجود مى ‏آيد كه آن ‏ها را نه تنها ‏از پيشرفت در امور معنوى و انسانى؛ بلكه حتّى از نظر به دست ‏آوردن قدرت ‏هاى ظاهرى و تمدّن بشرى، باز مى‏ دارد. و فكر و انديشه و تلاش و كوشش آن‏ ها را به سوى ميدان ‏هاى جنگ وخونريزى مى‏ كشاند.

بديهى است نتيجۀ آن بازماندن از افكار بزرگ و غفلت از آشنايى با راه نجات جهان و جهانیان و گرفتار شدن به اهداف و افکار کوچک است.

 

 

 

    بازدید : 6940
    بازديد امروز : 10470
    بازديد ديروز : 19024
    بازديد کل : 127569682
    بازديد کل : 88856860