امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
يك نكته مهمّ

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

يك نكته مهمّ

اكنون كه از عظمت عالم هستى آگاه شده و دانستيم بزرگى آسمان ها وكهكشان ‏ها و... را نمى ‏توانيم تصوّر كنيم، در اين نكته بايد دقّت كنيم: خداوند در قرآن كريم فرموده است:

(وسخّر لكم السموات وما في الأرض جميعاً منه ان فى ذلك‏ لآيات لقوم يتفكّرون)(1)
و رام كرد برای شما آنچه را در آسمان ‏ها و آنچه را در زمين است همه از اوست به درستى كه در آن هر آينه نشانه ‏هاست براى گروهى كه انديشه‏ كنند.

آيا تاكنون آنچه در آسمان‏ ها و فضاهاى دور وجود دارد ما از آن‏ ها استفاده ‏كرده ‏ايم و يا در آينده اين چنين خواهد شد؟
سليم بن قيس مى‏ گويد حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام فرمودند:

«سلوني قبل أن تفقدوني، سلوني عن القرآن، وانّ في القرآن علم‏ الاوّلين والآخرين لم يدع لقائل مقالاً ولا يعلم تأويله الاّ الله ‏والرّاسخون في العلم...»(2)
از من سئوال كنيد قبل از آن كه مرا نيابيد، از من از قرآن بپرسيد زيرا كه در قرآن علم اوّلين و آخرين موجودات و هيچ گفتارى براى گوينده‏ اى‏ وانگذاشته و تأويل آن را كسى نمى ‏داند جز خداوند و كسانى كه در علم ‏راسخ هستند.....

اين سخن را حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام در مسجد در برابر همه‏ فرموده‏ اند ولى كسى از آن حضرت سئوال نكرد چگونه آنچه در آسمان ‏ها و... براى استفاده ما وجود دارد رام ما هستند، ما از اين همه چگونه مى ‏توانيم‏ استفاده كنيم؟
ثابت شده در آسمان‏ ها موجوداتى هستند كه هنوز حقيقت آن‏ها را ما نمى‏ توانيم درك كنيم. آنها موجودات عجيبى هستند كه به نام زروئيد ناميده‏ شده ‏اند.
زروئيدها موجودات زنده ‏اى هستند كه مى ‏توانند به ابعاد و اشكال گوناگون‏ درآيند و يا خود را نامرئى سازند.
بعضى از متخصصان مى‏ گويند: زروئيدها شكل مافوقِ هوشمند حيات ‏هستند كه ميلياردها سال است به ديدار زمين و سير در فضا مشغولند و كراراً به ‏صورت گوى‏ هاى فروزان در آسمان ديده مى‏ شوند.
آن‏ها معتقدند، هر زروئيد مى ‏تواند به طور حيرت‏ آورى در چشم بيننده به ‏صورت متفاوتى درآيد؛ زيرا قادرند از طريق تله‏ پاتى به هر شكلى كه مايلند از يك نور آتشين گرفته تا يك مرد فضاى مو طلايى تغيير حالت دهند.
موضوع قابل توجّه آن است كه آن‏ها با سرعت‏ هاى غير قابل تصوّرى درفضا حركت مى ‏كنند و با يك چرخش 90 درجه‏اى در يك لحظه ناپديد مى ‏شوند.
مدارك علمى بسيارى در دست داريم كه شكلى از حيات را تأييد مى‏كند.زروئيدها موجودات هوشمندى هستند كه مى‏ توانند در فضا به زندگى خويش ‏ادامه دهند.
محقّقان اين نتيجه‏ گيرى حيرت ‏آور را ابر يا مه مدارك مستند علمى به‏ دست آورده‏ اند. آن‏ها مى‏ گويند با درگيرى رادارى، عكسبردارى، وسائل‏ مخصوص و استفاده از دستگاه هاى حسّاس كه انرژى الكتريكى و گرمايى‏ حاصله از موجودات فضايى را ثبت مى ‏كنند، به وجود زروئيدها پى برده ‏اند.
آن‏ها معتقدند زروئيدهائى كه از انرژى خالص تشكيل شده ‏اند داراى ‏توانائى ‏هاى خارق ‏العاده هستند. آن‏ها مى‏ توانند در هر لحظه كه بخواهند ظاهر يا ناپديد شوند و شكل و اندازه خود را تغيير دهند. شكل حيات آن ‏ها بى ‏همتا است و حكايت از مرحله بسيار عالى حيات ذى ‏شعور دارد.
اين موجودات فضايى داراى آن‏ چنان توانايى هستند كه قادرند مستقيماً فكر انسان را بخوانند.
در يك جريان تعجّب‏ آور سه نفر يك زروئيد را به اشكال مختلف ديدند. يكى از آنان زروئيد را به شكل شبحى اسرارآميز نظير فيلم‏ هاى علمى و تخيّلى‏ ديده است. ديگرى آن را به صورت يك مرد كوچك سبزرنگ مشاهده كرده وسوّمى هم مى گويد او را به شكل موجود فضايى زيبائى با موهاى طلائى وچشمانى قرمز ديده است.
يكى از كسانى كه درباره زروئيدها تحقيق مى‏ كند، توانسته است در طول 5سال گذشته حداقل 25 عكس مادون قرمز از مخلوقات فضايى بردارد.
او مى‏ گويد: آن‏ ها مى ‏توانند در سرعت فوق العاده زياد و در حين انجام ‏حركات نامنظّم زيگزاك مانند، ناگهان 90 درجه تغيير مسير دهند.
هيچ كمبودى از نظر مدارك مستدلّ وجود ندارد كه اين موجودات در فضا زندگى مى‏ كنند. وقتى كه هيچ شى‏ء قابل رؤيتى در آسمان نبوده با كامل ‏ترين ‏دستگاه هاى الكترو مغناطيس حسّاس آن‏ ها را رديابى نموده ‏اند.
اين موجودات فضايى كه از انرژى خالص تشكيل شده ‏اند مى ‏توانند خود را نامرئى سازند و شكل و اندازه خود را از يك ذرّه كوچك تا يك جسم ‏عظيم، تغيير دهند.(3)
آيان انسان‏ ها اكنون مى‏ توانند از وجود آنها استفاده كنند يا در آينده ‏اى بس ‏درخشان يعنى در عصر ظهور راه هاى بهره ‏بردارى از آن‏ ها براى انسان آشكار  مى ‏شود؟
حتماً علّت مهمّى در كار بوده كه حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام بارها به مردم‏ مى ‏فرمودند از من سئوال كنيد....
در روايت ديگر حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام مى‏ فرمايند:

سلوني قبل أن تفقدوني فإنّي بطرق السّماء أخبر(4) بطرق الارض
بپرسيد از من پيش از اينكه نيابيد مرا؛ پس بدرستى كه من به راه ‏هاى آسمان‏ داناترم تا به راه‏ هاى زمين؛

يعنى هر مشكلى كه داريد بپرسيد از من پيش از اينكه نيابيد مرا به رسيدن‏ اجل موعود من بيان وجه امر ايشان به پرسيدن از او هر چه را خواهند اين‏ است كه من به همه چيز دانايم و به حلّ همه مشكلات عارفم به مرتبه ‏اى كه به ‏راه ‏هاى آسمان داناترم از شما به راه‏ هاى زمين كه ديده ‏ايد و مشاهده نموده ‏ايد.(5)
حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام در روايت ديگر بر منبر بصره فرمودند:

«يا ايّها النّاس سلوني قبل أن تفقدونى، سلونى عن طرق‏ السموات فانّي أعرف بها من طرق الأرض...»(6)
اى مردم از من سئوال كنيد قبل از آنكه مرا نيابيد، از من سئوال كنيد از راه هاى آسمان ‏ها، زيرا كه من به راه ‏هاى آسمان ‏ها آشناتر از  راه‏ هاى زمينم.

 


(1) سوره جاثيه، آيه 13.
(2) بحارالانوار: 24 /  178.
(3) رجوع كنيد به كتاب بشقاب پرنده گزارش نشنال انكوئير ترجمه حميد رضا جودير ص 83.
(4) اين روايت در ميان فريقين مسلّم الصدور است، و در چند روايت بلفظ «أعلم» نيز رسيده است.
(5) شرح محقّق بارع جمال ابلدين محمّد خوانسارى بر غرر الحكم و درر الكلم: 4 /  148 .
(6) بحارالانوار: 39 / 108.









 

    بازدید : 15282
    بازديد امروز : 11242
    بازديد ديروز : 24593
    بازديد کل : 128800733
    بازديد کل : 89490332