امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
سفرهاى فضايى در عصر ظهور

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

سفرهاى فضايى در عصر ظهور

در ميان روايت هاى ارزنده ‏اى كه از اهل بيت علیهم السلام درباره سفرهاى فضايى در زمان ظهور به ما رسيده است، مى ‏توان از روايتى كه حضرت اميرالمؤمنين ‏على علیه السلام آن را نقل كرده ‏اند نام برد.
رسول خدا صلّی الله علیه وآله در شب معراج كه آن حضرت بر فراز آسمان‏ ها رفته و درعرش با خداوند هم ‏سخن شدند، خداوند بزرگ از سفرهاى فضايى حضرت‏ بقيّة الله الأعظم ارواحنا فداه با رسول گرامى خود سخن گفتند؛ نه تنها از سفرهاى‏ فضايى آن بزرگوار بلكه از تشكيل حكومت واحد جهانى، از تداوم آن تا قيامت، از تحوّلات و دگرگونى‏ هاى عظيم در سراسر گيتى، از پاكسازى جهان‏ از وجود دشمنان و... خبر داده است. در اينجا قسمتى از اين روايت را آورده وسپس به بيان نكته‏ هايى درباره آن مى‏ پردازيم:
حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل كرده ‏اند كه آن حضرت ‏فرمودند:

... فقلت: يا ربّ؛ هؤلاء أوصيائي بعدي؟ فنوديت يا محمّد؛ هؤلاء اوليائي وأحبّائي وأصفيائي، وحججي بعدك على بريّتي، وهم أوصيائك وخلفاؤك وخير خلقي بعدك.
وعزّتي وجلالي؛ لأظهرنّ بهم ديني، ولأعلينّ بهم كلمتي، ولأطهّرنّ الأرض بآخرهم من أعدائي، ولاُملّكنّه مشارق الأرض‏ ومغاربها، ولأسخرنّ له الرّياح، ولاُذلّلنّ له السحاب الصعاب، ولاُرقينّه في الأسباب، ولأنصرنّه بجندي، ولاُمدّنّه بملائكتي، حتّى يعلن دعوتي، ويجمع الخلق على توحيدي، ثمّ لأديمنّ ‏ملكه، ولأداولنّ الأيّام بين أوليائي إلى يوم القيامة.(1)

 گفتم: اى پروردگار؛ اينان اوصياى من بعد از من هستند؟
پس ندا شدم: اى محمّد؛ اينان اولياء من و دوستان من و برگزيدگان من وحجّت هاى من بعد از تو بر خلق من هستند و آنان اوصياء تو و جانشيان تو و بهترين خلق من بعد از تو مى ‏باشند.
سوگند به عزّتم و سوگند به جلالم؛ حتماً دينم را به وسيله آنان ظاهر مى ‏سازم و كلمه خود را به وسيله آنان برتر مى‏ نمايم و حتماً زمين را به ‏وسيله آخرين آنان از دشمنانم پاك مى‏سازم و حتماً او را مالك بر مشرق ‏هاى زمين و مغرب‏هاى آن مى ‏گردانم و حتماً بادها را در تسخير او در مى آورم و حتماً ابرهاى سخت را براى او رام مى ‏سازم و حتماً او را در وسيله‏ ها بالا مى ‏برم و حتماً او را با لشكر خودم يارى مى ‏نمايم و حتماً او رابه وسيله ملائكه خود مدد مى ‏كنم تا دعوت مرا آشكار ساخته و همه خلق را بر اعتقاد به توحيد و يكتايى من گرد آورد. سپس ملك او را پايدار ساخته و ايّام را تا روز قيامت ميان دوستانم مى ‏گردانم.

همان‏گونه كه ديديد، در اين روايت از مطالب مهمّى صحبت شده است: از عظمت مقام ائمّه اطهار علیهم السلام، از فضيلت و برترى آنان، از ظاهر شدن دين اسلام ‏توسّط آنان، از پاكسازى زمين از دشمنان به وسيله آخرين آنان، از ابرهاى‏ فضانورد، از وسيله ‏هاى صعود به آسمان‏ ها، از ارتش خداوند، از معتقد شدن‏ همه خلق بر يكتايى خداوند و از حكومت واحد جهانى و پايدارى آن تا روز قيامت و...
 


(1) بحار الأنوار: 312/52.


 

    بازدید : 15281
    بازديد امروز : 7203
    بازديد ديروز : 19532
    بازديد کل : 128831698
    بازديد کل : 89505825